Най-скъпата марка в света вече е „Епъл”, а не „Кока-Кола”

"Епъл" стана най-скъпият бранд в света, показват доклад на компанията Interbrend, цитиран от БГНЕС. Авторите на класацията оценяват марката на технологичния гигант на 98,316 милиарда долара /ръст от 28%/. Кока-Кола, която в последните 13 години неизменно заемаше първото място, е поскъпнала с едва 2% – до 79,213 милиарда долара. Производителят на безалкохолни напитки е изпреварен не само от "Епъл", но и от "Гугъл". Интернет-търсачката се нарежда на второ място с цена от 93,291 милиарда долара, или ръст от 34%.

В първата десетка също така влизат Ай Би Ем, "Майкрософт", "Самсунг", "Интел", "Макдоналдс". На последно място се нарежда "Тойота", чийто бранд е оценен на 35,346 милиарда долара.

Apple Inc. е американска мултинационална корпорация за производство и продажба на потребителска електроника, компютърен софтуер и персонални компютри. Най-известните продукти на компанията са персоналните компютри Macintosh, операционната система Mac OS X, портативните мултимедийни плеъри iPod, мултимедийния браузър iTunes, уеббраузъра Safari и мобилната операционна система iOS. Към 24 септември 2011 г. компанията управлява 357 магазина за продажба на дребно в 11 страни и он-лайн магазин, където се продават софтуерни и хардуерни продукти. Към септември 2011 г. Apple е компанията с най-голяма пазарна капитализация в света и най-голямата технологична компания по приход и печалба в света.

През август 2012 г. компанията става най-скъпата компания в света с пазарна капитализация от 623 млрд. щатски долара, задминавайки стойността на Майкрософт от 1999 г. (620,58 млрд. щатски долара).

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.