Липсата на достатъчен сън води до увеличаване на теглото

 

Недостатъчният здрав нощен сън може да накара хората да натрупат килограми с течение на времето, твърдят изследователите, които препоръчват редовен сън за управление на теглото.

Изследователи от САЩ прегледаха 18 проучвания за лишаване от сън свързано с по-малко от шест часа на нощ, които бяха публикувани в течение на 15 години.

Лишаването от сън беше дефинирано в последния преглед, като получаване на по-малко от шест часа сън на нощ.
Сходните епидемии от затлъстяване и хронична частично лишаване от сън "изглежда са любопитно свързани", твърди водещият изследовател д-р Шарън Никълс Ричардсън от катедра хранителни науки в Пенсилванския държавен университет в Университетския парк заедно с нейните съавтори, които пишат за това в последен брой на Официалния журнал на Академията по хранене и диететика.

„Клиницистите съдействащи за интервенции при отслабването мога да подобрят резултатите на пациентите като обсъждат времето на съня в рамките на намесата в здравословния начин на живот”, твърдят изследователите.

Частичното лишаване от сън, в резултат на фактори свързани с начина на живот (като например стреса на работното място, работата на смени, продължителното излагане на светлина и телевизията или на компютър), могат да бъдат разграничени от частичното лишаване от сън, причинени от действието на лекарствата (напр. безсъние и обструктивна сънна апнея).

Около 60% (7.6 млн. души) от канадските мъже и 44% (5.6 млн. души) от жените са имали повишен риск за здравето, заради наднорменото си тегло, според Статистика на Канада за миналата година, въз основа на индивидуалните доклади. Повече от 28 на сто от американците спят по-малко от шест часа на нощ, заявиха изследователите.

Те определиха набор от модели, включително намалена инсулиновата чувствителност и промени в хормоните, които влияят на апетита и храненето за сметка на изгарянето на калориите.

Лишаването от сън може да увеличи риска от преяждане през нощта, когато циркулиращите нива на хормона лептин са ниски, твърдят изследователите. Счита се, че лептина увеличава чувството за ситост. Всъщност, хората, които пируват със среднощни закуски могат да преядат с по-малко здравословни храни.

В един експеримент, отчетеният дневен енергиен прием се увеличава с повече от 400 килокалории средно по време на частичното лишаване от сън. Но повечето от рандомизирани проучвания включват само 20 участници или по-малко за две нощиили по-малко.
Някои от тях контролираха дневния прием на храна, докато други позволяваха на хората да ядат колкото искат.

Канадската Мрежа срещу Затлъстяването включва сън, време и управление на стреса в своя контролен списък за главните практикуващи лекари, които консултират пациенти при контролиране на затлъстяването.

 

 

По ScienceDaily
 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.