Continental замества с камери огледалата в автомобила

Видео технологиите все повече навлизат в масовия автомобил. За първи път водещият германски производител на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental използва прототип на автомобил за да демонстрира как система за
видео наблюдение може да замени външните и вътрешни огледала на автомобила.

Continental напълно премахва огледалaта за обратно виждане и вместо тях водача има на разположение три специални камери на Continental и два монитора с вградени OLED диоди, насочени към обичайните посоки на погледа и показвайки какво се случва зад и в страни от автомобила. Освен че дaва на водача по-широко полезрение, системата на Continental елиминира светлинните отблясъци, показва допълнителна трафик информация, свързана със системите за асистиране на водача, елиминира натрупване на мръсотия и прах, прави счупените странични огледала нещо от миналото и дава на водачите по-добър поглед при лоша светлина и дъжд. Не на последно място, потреблението на гориво и шума от вятър в автомобила също намаляват поради по-ниското въздушно съпротивление.

“Чрез тази видео система вече няма да има слепи точки във визуалното поле на водача. Ефектите от нежеланите оптични феномени като блясък и слаба светлина също за елиминирани.”, отбеляза Алфред Екерт, директор на подразделението за висш инженеринг на Шасита и Безопасност в Continental. “Чрез елиминиране на страничните огледала ние редуцирахме въздушното съпротивление, а ниския коефициент на съпротивление намалява консумацията на гориво и шума при високи скорости.“

Интегрирането на страничните камери към шасито е постигнато чрез малки, във формата на пирамида отвори в триъгълника на предното стъкло. Третата камера е ненатрапчиво интегрирана в основата на GPS антената на тавана на автомобила. Система за обработка на образите обединява заснетото от трите камери за да създаде картина за всеки монитор. В допълнение на обикновените огледални образи, полето на визия на водача е разширено в пространство, обикновено недостъпно за него – водача може да използва различни настройки за да покаже изглед от страни или задната част на собствения си автомобил. В комбинация с подходящата ориентация, това “пришиване” на образи предотвратява всякакви “дупки” в полето на виждане – особено опасните за инциденти слепи точки на конвенционалните огледала.

Образите на камерите са проектирани на OLED екрани, създадени от Continental. Благодарение на собствената си покривна технология, тази енергийно спестяваща система на Continental e непробиваема за директна светлина, осигурявайкии по този начин постоянно ясно разчитане на екраните. OLED екраните са кристално ясни и потребяват по-малко енергия от обикновените екрани.

За разлика от конвенционалните огледала, трафик ситуацията е показана чрез камера, така че блясъка причинен от ниско слънце и светлини на автомобили е елиминиран. За да осигури най-добро качество на картината, камерите са оборудвани с High Dynamic Range (HDR) функционалност, която елиминира яркото слънце в бяла повръхност без блясък и подобрява видимостта при сумрак.

Покритите лещи на страничните камери са по-малко чувствителни и имат по-малка повърхност от традиционните огледала, които по-лесно се зацапват. Това подобрява погледа назад, дори и в лошо време. В момента Continental разработват система за почистване на камерите.

С дигиталната система за наблюдение Continental не само постига изискванията за конвенционални огледала от клас I и III, но и предлага много по-голяма функционалност от основната им функция. “Вместо обикновено механично огледало, ние разчитаме на фокусиран към водача холистичен машина-човек интерфейс, който не само дава по-добри визуални показатели, но и дава възможност за предоставяне на ситуационни инструкции на мониторите”, отбеляза д-р Отмар Шрайнер, директор проучване и развитие в Интериорни електронни решения в Continental.

В допълнение към по-добрия образ, елиминирането на страничните огледала има положителен ефект за коефициента на въздушно съпротивление, което означава по-ниско потребление на гориво и по-добра акустика в интериора на автомобила. Намалената широчина на автомобила го прави по-лесно за водачие да използват лявата лента в тесни двулентови пътища.

“Системата за наблюдение от камери създава много повече ползи за водача от простото заместване на огледалата”, отбеляза Марк Саймън, ръководител на проекта за заменяне на огладалата към отдела по Шасита и безопасност. За разлика от конвенционалните огледала, дигиталните реално подобряват управлението на трафика благодарение на използването на технология за разпознаване на образи и класификация като основа на напредналите системи за асистиране на водача. Опасни автомобили, скорости и разстояния са показани на монитора в мрак и високи скорости, което позволява на водача по-лесно да взима решения за бъдещи маневри.

При холистичния HMI, където съществуващия хардуер и софтуер могат да бъдат адаптирани към нуждите на водача чрез свързаност, дигиталните огледала разширяват възможностите за асистиране на водача. Те могат да повишат разбирането за околната среда в трафик. Първоначалните реални тестове на терен и проучване на Continental показват, че дигиталните огледала са предпочитани от конвенционалните. Хората, които тестват технологията намират за особено лесно приемането на образите и лекотата на употебя на системата.

При търговските и специални автомобили има специфични регулации. Заместителя на страничното огледало трябва да отговаря на клас II и IV. В резултат Continental предлага заедно с ProViuMirror собствено решение със система за наблюдение за лява и дясна страна на автомобила. Две камери заместват страничните огледала и предават образ на 12.3 инчови монитори. Те са инсталирани от двете страни на А-конзолата в кабината. Чрез премахването на огромните странични огледала, видимата област в страни и отпред е значително подобрена. Още повече, решението подобрява безопасността при шофиране и намалява консумацията на гориво.

Contiental очакват видео системата да премине одобрение през 2016 г. и да влезе в реална упортеба през 2018 г.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.