Законопроектът на ГЕРБ за училищното и предучилищно образование влиза в зала

“Законопроектът на ГЕРБ, който внесохме с Милена Дамянова и група народни представители, влиза в зала за първо четене, подкрепен от пет парламентарни комисии. Този, внесен от БСП – в нито една”. Това заяви на пресконференция в Ловеч зам.-председателката на парламентарната Комисия по образование и наука Корнелия Маринова, общински ръководител на ГЕРБ в Ловеч.

„Има два законопроекта. Нашият и другият, който е внесен от БСП – зле преписан наш закон с изключително спорни и нелогични текстове. Ние говорим за подкрепа на децата, на техните таланти, на техните специални образователни потребности. От уж козметичните промени, които са направили колегите от БСП, се получава тотална промяна във философията на закона“, обясни Маринова. Тя подчерта, че интересното е, че в комисиите, ако има критики, те са насочени към законопроекта на ГЕРБ, а другият просто не се е приел в нито една от комисиите и никой не е казал нито дума за него.

„Нека да има дебат, защото образованието е тема на всички ни“, акцентира Маринова, която е представила законопроекта в парламентарната комисия по образование и наука и в Комисията по регионално развитие. По думите й, проектът е приет и в останалите три – общо пет комисии. „Проектът, който не бе приет в нито една комисия, според парламентарния правилник също ще влезе в зала, тоест едновременно ще се обсъждат и двата законопроекта“, обясни още Маринова.

Свързани публикации

3 Comments

  1. Господа вносители на “идеята” за закриване на Помощните училища, затворете си очите и си представете как някое ваше дете с множество увреждания, нуждаещо се от специализирана помощ в специализирано училище(а не в някакъв недоносен, зле финансиран от общините център) отиде в масово училище за т.н. интегриране и всеки ден се връща подтиснато, унизено, “смачкано” от подигравките на неговите нормално развити връстници, където никога няма да посмее да изяви своите умения и заложби колкото и оскъдни да са те, защото се чувства неуверено в тази среда и се страхува да не дава поводи за нови подигравки.Такива деца в такава среда е невъзможно да се развият и подготвят за нормален живот !!! Или сте сигурни, че на вас няма как да ви се случи това и не ви пука, защото си мислите, че с вашите финансови възможности ще успеете да победите природата и да се справите с всякакъв проблем? За бога, вразумете се ! Не поставяйте насилствено в такава ситуация нито родителите на такива деца, нито самите деца !!!

  2. Защо ли толкова много се разминават депутатите и народа. Колкото повече депутатите говорят за прозрачност, за чуване на волята на народа и о, миг поспри, за някакви оценки на въздействането толкова по-зле става.

  3. Марияна казва:
    28.01.2015 в 8:23
    Предлагам екипът, който е разработил този закон да обиколи всички Помощни училища в България, но всички,не само софийските , да се срещне с родителите на тези деца, да види децата и изслуша родителите. След това да реши дали са прави или не. Нека проверят условията във всяко конкретно ПУ и тогава да се предприемат конкретни действия. И най-важното , нека не забравят колко са жестоки днешните деца. Те се подиграват жестоко за много по-малки неща като дрехи , телефон и др.,а какво остава за ментално заболяване . Защо трябва допълнително да се ощетяват тези деца ? Заради амбициите и лобизма на неколцина бюрократи,никога не влизали в такова училище или заради европейските средства ? Едно време французите бяха казали“търсете жената“ , сега можем да изменим малко и да кажем „търсете европарите“.

    Диана казва:
    27.01.2015 в 19:24
    Моето желание е госпожа Дамянова и нейният екип е да слязат долу в училищата да поработят поне 3 месеца с тези деца и тогава с лека ръка да решават съдбата им, да разграждат една вече работеща система . Да се сблъскат с реалността и все пак преди това да минат поне един курс преквалификация за работа с деца със СОП. Адмирации за тази статия, най-накрая се показа и истинската действителност.

    Мария Стоянова казва:
    27.01.2015 в 15:54
    Нека не се руши изградено с години и доказало се във времето обучение!

    Рангел Божинов казва:
    27.01.2015 в 12:51
    Уважаеми управляващи, моля да обмислете решението си, защото тези деца имат нужда от специални и професионални грижи, каквито в получават в тези училища. Не може да се закриват училища с лека ръка. Образованието е основата на просперитета на всяка нация. Тези деца имат нужда от специалзиран подход, какъвто няма да им се предостави другаде. В противен случай тези деца ще останат в домовете и ще се спре тяхното развитие. Това би било стъпка назад.
    БЪДЕТЕ РАЗУМНИ!

    Д. Дудов – старши учител в помощно училище казва:
    26.01.2015 в 14:27
    От дългогодишната ми практика знам, че много деца влизат в помощно училище след като са преминали през неуспешна интеграция в масово училище. Постъпвайки в помощно училище, те намират подходяща среда за разгръщане на своя потенциал. Изведени от тази среда не всички успяват да се адаптират. Чувстват се отчуждени поради липсата на постоянна подкрепа и внимание. Това затруднява тяхното развитие, децата постепенно се изолират.

    Иван Ангелов казва:
    26.01.2015 в 14:23
    Откакто започнаха напъните за интеграция на циганите и децата със СОП,
    ннтеграцията стана мръсна дума. Просто защото тя не може да случи по начина, по който управленците, зависими от проекти и пари, налагат да се случи. Аз, като учител в общообразователното училище, от личен опит знам, че няма такова нещо като интеграция на дете със СОП. Или учителят и целият клас трябва да се „интегрират“ към него, което е провал за цялостния учебно-възпитателен процес или детето ще присъства по-скоро физически като ученик, просто защото учителят няма физическата и времевата възможноста да му обърне необходимото внимание. Тези деца трябва да са в класове с по 4-5 деца, както е в развитите страни и в помощните училища, за да има ефект от учебно-възпитателния процес, което е предпоставка за реална интеграция.

    П. Божинова казва:
    26.01.2015 в 14:10
    Уважаеми управленци, моля не прибързвайте да разрушавате помощните училища за деца и ученици с ментални затруднения. Помощното училище е единственото място, където учениците се чувстват спокойни и защитени. Ако този тип училища бъдат закрити, вярвайте, че тези деца ще останат скрити от обществото в домове си.

    Д. Таслакова казва:
    26.01.2015 в 14:05
    Много лесно е да се разруши нещо, което функционира и е доказало ефективността си през годините.Ние Българите сме ненадминати в това. Нека да помислим какво ще се случи с децата след като затворят врати помощните училища. За тях и без това държавата не предлага кой знае какви алтернативи. Според мен цяло поколение от деца ще останат извън системата за дълго.А уж правим всичко за децата и в името на децата.
    Нека помислим кое може да се промени като се подобри а не как да се разруши всичко.

    ВИКТОРИ казва:
    26.01.2015 в 12:36
    Всичко написано по-горе е вярно, но как ще се налапат с пари „експерти“, като Грета Ганчева – директор на дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието“, Ваня Кастрева – Зам. министър на образованието и Милена Дамянова – авторката на това недоносче, наречено законопроект за „Предучилищно и училищно образование“. Те съсипаха българското образование, а в момента съсипват и специалното. Но какво да очакваш от хора неразбиращи нищо от деца със специални образователни потребности. Това са само крадци на средства от проекти. Дайте им проекти и им гледайте сеира, как крадат от тях.

    Ваня Колева казва:
    25.01.2015 в 23:02
    Обучението на децата в т. нар. помощни училища протича в една спокойна и защитена среда.Индивидуалната грижа за всяко дете с УИ,множество увреждания, аутизъм според индивидуалните способности и възможности всеки ден и във всеки учебен час осигурява адекватна помощ за успешна интеграция и социализация на „специалното дете“.Освен това всеки родител в едно демократично и хуманно общество трябва да има право да избере къде да учи неговото дете.

    Aнгелина Мичева казва:
    25.01.2015 в 19:01
    Знам със сигурност,че тези деца са щастливи в Помощно училище,защото го виждам в очите им всеки ден,защото знам какви грижи полагаме за тях,а и най–важното:те заслужават обучение от качествени специалисти.

    Anica Apostolova казва:
    24.01.2015 в 22:57
    Тези деца заслужават образование и възпитание както всички останали, за да се избегне дискриминацията. Предлагам да не се променя законопроектът в ущърб на децата със СОП

Leave a Reply

Your email address will not be published.