Досъдебно производство за причиняване на телесни повреди на повече от едно лице и смърт на едно лице, при управление на подвижен железопътен състав, е образувала Окръжната прокуратура в Стара Загора. На този етап разследването е срещу неизвестен извършител, уточни говорителят на прокуратурата Нейка Тенева.
По-рано днес вътрешното разследване на БДЖ – Пътнически превози излезе със заключение, че катастрофата на бързия влак Варна – София край Калояновец е причинена от човешка грешка. От БДЖ казват, че два семафора са указвали на машиниста предстоящата смяна на коловоза, по който се е движил влака и съответно необходимостта от намаляване на скоростта от 100 на 40 км/час.
На този етап има сериозно противоречие между това, което твърдят от БДЖ и казаното от оцелелия машинист на влака Христо Теляшев, който в късния следобед бе изписан от травматологията на болницата в Стара Загора по негово желание, въпреки че състоянието му налага оперативно лечение на скъсани връзки на коленете. Теляшев напусна болницата в инвалидна количка и отказа да каже каквото и да е пред медиите.
Семафорът в участъка край жп гара Калояновец, където дерайлира влакът София-Варна, е показвал движение на влаковата композиция направо, а не отклонение в ляво или в дясно. Това съобщи news7, като се позовава на думи на Христо Тиляшев, предадени от негова близка. Тя отказа да навлезе в подробности какво е разказал машинистът, защото следствените работи продължавали, но изрично уточни, че към момента към 42-годишния Христо Тиляшев не са повдигнати обвинения. За да бъдат уточнени причините за инцидента, ще помогне и материал от видеокамери в района.
Колеги на машиниста от локомотивното депо в Пловдив, както и във форума на жп-машинистите се изказват предположения, че катастрофата е причинена от грешка в техниката – лъжливи показания на семафорите пред гарата, а сега шефовете на БДЖ се опитват да прехвърлят вината върху влаковата бригада. Освен това се оказва, че Христо Тиляшев е имал лиценз и правоспособност на машинист на пътнически влакове и в този смисъл не може да се търси нарушение в това, че той е управлявал влака, въпреки формалния му статут на помощник-машинист.
По предварителни изчисления щетите от тази влакова катастрофа са за около 2 млн. лева.
Be the first to comment