Светът продължава да обича автомобила

Според глобалното проучване на водещия доставчик на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental 2015 Continental Mobility Study хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им. 97% намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно. Continental провежда проучването на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността.

2015 Continental Mobility Study е проведено в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай, както сред шофьори, така и сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия. Според резултатите желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето, като за 85% от младите до 30-годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно, като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете. “Шофирането е и ще остане основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при всекидневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбеляза председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт. Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност на практика зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30-годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение, като почти същия процент от жителите над 30- годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил. Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си всекидневно, въпреки увеличаващия се трафик. По отношение на “смартфон” поколението, Елмар Дегенхарт призовава за пълна свързаност на автомобилите, които трябва да бъдат част от интернет мрежата: “Обратно на твърденията, които чуваме, младите хора също желаят да притежават собствен автомобил, но машините трябва да станат по-интелигентни и да могат да изпращат, получават и обработват дигитална информация по-бързо. Така че зависи от автомобилната индустрия да бъде в крак с общественото развитие и изискванията на младите като предлага по-широк кръг от свързани услуги в автомобила.”

Младото поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в проучването смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите. “Младите не искат базов автомобил, а отдават голяма важност на фактори като динамичност на автомобила, имидж и комфорт.”, отбелязва Елмар Дегенхарт. Според него “Няма причина да смятаме, че в близко бъдеще младите шофьори в Германия ще отхвърлят автомобила.” Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори – 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%. В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. “Защитата на данните е и ще остане водещ критерий при въвеждането на услуги за свързаност”, отбеляза Елмар Дегенхарт. “Нашата стратегия за автоматизирано шофиране 2025 взима предвид това и ние смятаме, че анонимният анализ на пътния трафик е достатъчно за постигане на безопасно шофиране. Ние нямаме нужда да знаем всеки индивидуален регистрационен номер на автомобил. В много случаи анонимната информация по отношение на местоположение, време и събитие е напълно достатъчна.” За бъдещето на автомобилите Елмар Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основният потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”

Свързани публикации

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.