СЕМ не можел да спре тоалетните реклами, докато българинът вечеря

На своето редовно заседание на 25 март т.г. Съветът за електронни медии (СЕМ) обсъди психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми (като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхут, диария и пр.), залагащи на директни и натуралистични внушения. Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни, съобщиха от медийния регулатор.
СЕМ отчита важната роля на рекламния бранш за медиите, но прие, че едва ли е и в негова полза, ако рекламните послания създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита. Тя обаче не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията.
Уверени сме в общото ни желание – и с доставчиците на медийни услуги, и с Националния съвет по саморегулация – да обитаваме един по-красив и по-етичен екранен свят, завършва съобщението на СЕМ. Което на практика означава, че проблемите на изпитващите дискомфорт от бруталното рекламиране на тоалетно-уро-генитални продукти, докато хората вечерят, остават за решаване в ръцете на вечерящите.
Слава Богу и независимо от СЕМ, тв-програмите отдавна вече са няколко десетки.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.