Представители на Съюза „Произведено в България” са категорични, че свитото потребление и високата безработица в страната са резултат от липсата на адекватна политика за стимулиране на родното производство. На пресконференция в БТА те обвиниха управляващите, че за сметка на правилата на честната търговия у нас има "данъчен рай" за чуждите търговци и "ад" за българския работодател.
С картелните си споразумения и монопол големите търговски вериги в България налагат монопол и търговски политики, чиято цел е извличане на максимални облаги за тях и притискане на българските производители. Това изтъкна в изказването си социологът Кънчо Стойчев. По думите му, в собствените си държави и в повечето чужди големите търговски вериги договарят отстъпки, които не прилагат спрямо българското производство, а обратно – "товарят" го с 15-20 до 30 процента отгоре. Според анализа на Стойчев, държавата няма механизми за защита на малкия и средния бизнес у нас и тотално е отстъпила по отношение на регулацията и контрола. Стойчев се аргументира с неприемането от Народното събрание на законопроекта за защита на конкуренцията.
В груб маркетингов трик и откровена лъжа от Съюза „Произведено в България” обвиниха рекламата на голяма търговска верига у нас, в която се твърди, че продава най-доброто от България, а на практика българските продукти в нея са под 10 процента. Този факт бил валиден за повечето от чуждестранните търговски вериги.
Съюзът „Произведено в България” подготвя Кодекс за търговско поведение, основан на около 15 въпроса, които ще бъдат предложени на търговските вериги, а държавата ще бъде поканена за арбитър в преговорите, съобщи председателят на Съюза Пламен Грозданов. Кодексът ще представлява рамка на взаимоотношенията "търговци – производители", която да е взаимноизгодна и да накара търговците сами да се откажат от част от порочните си практики.
Be the first to comment