Няма да има компромис с безопасността на такситата, твърдят депутати от БСП

Депутатите от левицата Георги Свиленски и Петър Мутафчиев твърдят, че с готвените промени в Закона за автомобилния превоз, една от които предвижда увеличаване на пределната възраст на такситата от 10 на 15 години, се опитват единствено да помогнат на работещите в бранша и по никакъв начин няма да се позволи компромис с безопасността на таксиметровите превози.

„При всяка една промяна, във всеки един закон, има съмнения, че промените биха могли да обслужват нечии интереси в обществото. Вероятно може да има съмнения, че с промените в Закона за автомобилния превоз се обслужват интересите на таксиметровият бранш. Но промените са нужни, защото през последните 5-10 г. не можахме да постигнем такова икономическото развитие, че работещите в бранша да са в състояние да купуват нови автомобили и така да гарантират сигурност на пътуващите” . Това коментира зам.-председателят на Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Георги Свиленски в ефира на ТВ7. Ето и коментара му за предложението една кола да може да се ползва като такси докато навърши 15 години.

„Не казваме, че трябва да се отнася за всеки автомобил, защото някои автомобили, в по-малките градове, минават по-малко километри за един и същи период. С подзаконова разпоредба ние ще искаме всеки автомобил, в рамките на новия период, да притежава сертификат, който да гарантира сигурността на пътниците. Защото има автомобили, които на петата или шестата година, например, вече не отговарят на съответните изисквания”, обясни Свиленски. По думите му е важно таксиметровият автомобил да отговаря не само на техническите изисквания, но и да има нужния вътрешен и външен вид. Според народния представител с новите изисквания шофьорите няма да се превръщат в роби на компаниите, които им предоставят автомобилите на лизинг. „Шофьорите спят в автомобилите и работят по 14 часа, за да могат да изкарат рентата, която дължат. Животът на тези хора преминава в автомобила“, каза още Свиленски.

Същата теза защити по БНТ и бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев.
По думите му таксиметровите шофьори се затрудняват с изплащането на колите на лизинг и затова „решихме да облекчим затруднението им, въвеждайки ги в закона“. Мутафчиев каза, че ще се работи в посока засилване на контрола върху автомобилите и гарантирането на определен комфорт за пътниците, както и за това да има долна граница на цената на таксиметровите услуги. „С тази мярка ще се изолира нелоялната конкуренция при предлагането на тази услуга. Цената ще се определя от общините, като ще се договаря от всеки един град“, коментира народният представител.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.