Нови технологии намаляват разхода на гориво дори при хибридните коли

 

Лас Вегас, САЩ, 4 януари 2015 г. – За първи път по време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас, водещият германски производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental ще представи най-новата технология на германската компания за управление на енергийното потребление в автомобила. Наречена connected Energy Management (cEM), иновативната технология асистира на водача за постигане на по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране.

Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар в автомобила за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил. В сравнение с 1.2 литровия TSI двигател на Golf VI оборудван с 12 волтова старт-стоп система, представения в Лас Вегас автомoбил, оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия без да се променя архитектурата на автомобила.

“Нашата свързана система за управление на енергийното потребление разширява фазите когато двигателя при хибридната система не работи”, поясни Д-р Иливер Майвалд, директор технологии и иновации в подразделението за задвижващи системи на Continental. “Чрез анализиране на облачни данни за ситуацияте на пътя, cEМ предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и като освободите педала на газта, автомобила автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.”

Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобила оборудван със cEМ “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана за да направи препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, знае кога те ще станат червени, независимо дали водача ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали. И всичко, което той трябва да направи е да махне крака си от педала и cEM ще направи така че автомобила да пристигне до мстото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това – обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радара засече тези автомобили, cEM знае че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар и за да спести най-голямо количество енергия, системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.

Хибридните автомобили предлагат най-доброто от двата свята – двигателят с вътрешно горене им дава оптималния обсег, а електрификацията драматично подобрява разхода на гориво. В основата на това са моментите когато двигателя не работи. В зависимост от стила на шофиране и топографията на пътя, двигателят може да не бъде нужен за задвижване на автомобила за около 25% от времето на шофиране. Докато двигателят не работи, кинетичната енергия може да бъде използвана или за преобразуването й в електрическа или за движение по енерция – или и двете.img_2015_12_16_48v_ehorizon_5_uv-data

Connected Energy Management заедно с динамичните данни може да използва пълния потенциал на тези хибридни стратегии. Например, cEM ще уведоми водача кога е най-ефикасно да пусне педала на газта и да остави автомобила по инерция или регенеративни спирачки докато спре.

Друга от способностите на cEM, която ще бъде демонстрирана в Лас Вегас се нарича Intelligent Deceleration Assistant – Интелигентен асистент за намаляване на скоростта. Тази функционалност дава насоки на водача в множество ситуации, когато скоростта на автомобила трябва да бъде намалена. Когато наближавате зона с ограничение на скоростта, например, cEM ще ви уведоми навреме за да освободите педала на газта още преди вие да сте видели ограничението за скорост и вашият автомобил ще се адаптира автоматично към приближаващото ограничение. Отново, целта е да намалим нуждата от използване на спирачките, защото те губят енергия.

Разбира се, водача винаги може да избере да не се подчини на препоръките на cEM. В този случай двигателят ще продължи да работи. От друга страна, ако водача реши да последва препоръките на системата на Continental, пътуването може да бъде не само комфортно, както при професионален водач, но и с нисък разход на гориво.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.