Не си губете времето с омраза и още 15 съвета за щастие

Причините да си нещастен на работното масто са колкото искаш – или заплатата ти ще е ниска, или пък шефът ти ще е гадняр, напрежението ще ти идва в повече, работното ти време не те устройва или пък колегите ти те ядосват и т.н. Ние има начини и да се чувстваш щастлив. Ето поне 16 от тях.
1. Не се сравнявайте с другите
Всеки човек има различен професионален път. Ако не намерите други по вашия, не значи, че те са се изгубили и обратното. Просто гледайте своите цели, а не си губете времето в празни сравнения с останалите. Това само ще ви накара да се ядосвате.
2. Не се поддавайте на неща, които са извън контрола ви
Все пак вие можете да контролирате мислите и действията си, не се хабете да мислите за неща, които са извън ваш контрол, като пазара, икономиката, дължината на полата на колежката.
3. Познавайте и спазвайте собствените си граници
Понякога може да ви се струва, че вашата работа е най-важното нещо на света, но започнете ли да се взимате прекалено насериозно, значи се задава нервна криза. Овладейте се. Погледнете се отстрани за минута и ще разберете, че нямате право да позволявате на ситуации и хора да ви изкарват извън контрол.
4. Не се обричайте изцяло на екипа
Много е хубаво да сте ентусиазирани и готови да давате повече и повече от себе си, но не прекалявайте. Не позволявайте на работата ви да се превърне в единственото нещо в живота ви и колегите ви да са единствените хора, с които се виждате.
5. Помнете, че имате толкова време през деня, колкото и останалите
Има случаи, в които ви се струва, че времето не ви стига. Ама то пари и време никога не стигат. И другите хора, които също работят, разполагат само с 24 часа в денонощието.
6. Не се взимайте прекалено насериозно, никой друг не го прави
Способността да се надсмивате над себе си е безценна. Гледайте да я придобиете, защото ще ви се наложи да я използвате. Това само ще ви помогне в работата и ще сте по-симпатичен за околните, както и по-силен в техните очи, защото само силните хора могат да се самоиронизират.
7. Не си губете времето и услилията за омраза
Тя не помага нито на вас, нито на този, към когото е насочена. Омразата е емоционален паразит, който изяжда енергията и здравето.
8. Примирете се с миналото
Да си извадите поука от минали грешки е много важно, но не губете време и усилия в непрекъснато съжаление за минали грешки, иначе има голяма опасност те да се превърнат и в бъдещи грешки. Фокусирайте се върху настоящото си развитие.
9. Не искайте да печелите всеки спор на всяка цена
Знаем, че сте убедени в правотата си. За вас всички останали може би са идиоти или слепци, отказващи да приемат истината, но недейте да се борите със зъби и нокти да спечелите всеки спор, да излезете победител и винаги прав във всичко. Просто защото няма винаги прави и безгрешни хора, не забравяйте, че понякога повредата може и да е във вас. Целта не е да излезете победител от спора, а все пак да се свърши някаква работа.
10. Не забравяйте, че никой не го е грижа за вашето щастие
Освен вас, разбира се. Така че, ако постоянно сте нещастен на работното си място и в живота извън работа, най-вероятно причината е във вас. Или си намерете друга работа, или започнете да гледате по-ведро на нещата.
11. Усмихвайте се по-често
Противно на всеобщото схващане – усмивката и смехът не са резултат от щастието – те са част от цялата идея човек да се чувства щастлив. Затова никога не подтискайте смеха си.
12. Не губете енергия в завист
Същото като с омразата, но тук става дума и за това да не завиждате на колегите си и да клюкарствате – това изобщо не прави чест на никого, особено на мъжете.
13. Не се притеснявайте какво мислят другите са вас
Това не е ваша работа. Никога не можете да се харесате на всички, а и не трябва. В крайна сметка околните уважават много повече хората с характер, отколкото тези, които със сервилното си поведение се опитват да се харесат на всеки.
14. Колкото и лоша (добра) да е ситуацията, то тя ще се промени
Това ще рече да не потъвате в момента и да приемате нещата като изцяло лоши или изцяло хубави и да не се отпускайте прекалено.
15. Разчистете на работното си място
Става дума за неща, които са ви излишни (или пък са грозни), пречат ви и ви смущават. Това си е вашето бюро, направете си го удобно и приятно за работа.
16. Най-доброто предстои

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.