Не са спирани средства от ЕС за инфраструктурни проекти

Никакви европейски средства, свързани с проекти за тунел под Шипка и пътя София-Калотина, не са спирани, заяви вицепремиерът Зинаида Златанова пред журналисти в Брюксел. Коментарът й бе по повод твърденията от днес на ГЕРБ, че Еврокомисията е спряла два ключови инфраструктурни проекта за България на стойност 131 млн. евро – за тунел под Шипка и за Западна дъга на Софийския околовръстен път, която е част от "София-Калотина".

Според Златанова става дума за рутинна процедура – съгласуване на апликационни форми, което се практикува от години за всеки голям инфраструктурен проект. В случая вярното е това, че в Оперативна програма "Транспорт" няма средства за тези два проекта, обясни Златанова.

От БСП също опровергаха ГЕРБ за спрени от Брюксел ключови инфраструктурни проекти.

Няма такава опасност, нито вероятност да се наложи тяхното финансиране с бюджетни средства, категоричен беше депутатът от КоалициязаБългария Борислав Гуцанов..

В трето съобщение – този път от името на Министерски съвет се изтъква, че няма опасност за изпълнението на оперативна програма "Транспорт". Съобщава се, че на 4 октомври 2013г. в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) е получено официално писмо от Европейската комисия във връзка с изпратените за разглеждане проекти за обхода на гр. Габрово (който включва и проектиране на тунел под връх Шипка) и модернизирането на Западната дъга на Софийския околовръстен път (СОП). Според пресслужбата на Министерския съвет никъде в писмата не се споменава, че се отказва европейска помощ за тях, като експертите от ЕК заявяват, че проектите могат да бъдат отново внесени за разглеждане, след като въпросът с наддоговорените средства за жп проекти бъде решен.

Което всъщност връща нещата в самото им начало.

Депутатът Томислав Дончев от ГЕРБ, който е един от най-разбиращите от еврофинансиране експерти, всъщност дословно каза, че с писмо от 4 октомври Европейската комисия е уведомила министерството на транспорта, че двете апликационни форми се отхвърлят, а като причина се посочва, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения на проекти в ЖП сектора.

Дано да не е проблем на написаното между редовете, но формално погледнато от правителствената пресслужба цитират същото, което казва и депутата Дончев:„експертите от ЕК заявяват, че проектите могат да бъдат отново внесени за разглеждане, след като въпросът с наддоговорените средства за жп проекти бъде решен”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.