Най-честите административни услуги стават електронни

Най-често използваните административни услуги ще бъдат достъпни по електронен път до една година. Това увери вицепремиерът по икономическите въпроси Даниела Бобева. Целта е улесняване на бизнеса и гражданите.

Електронизацията вече е обсъдена с пет от министерствата. Предстоят разговори и с останалите, за да се уточнят приоритетните 10 услуги, с които системата ще заработи, посочи вицепремиерът Даниела Бобева.

Много е ключов кадастърът. Той участва в доста голям набор от комплексни услуги както за гражданите, така и за бизнеса. ГРАО също. Ние всички искаме бързо да ни се издават лични карти, бързо да ни се издават задгранични паспорти, шофьорски книжки и така нататък. Но сега точно това правим. Опитваме се да изберем кои са приоритетните услуги, каза Бобева.

30 регистъра трябва да бъдат обвързани в една система до 30-и март следващата година.

До момента за въвеждане на електронното управление са похарчени 300 милиона евро, но парите не са използвани достатъчно ефективно. За новия седемгодишен програмен период остават 140 милиона евро и системата ще бъде доизградена без допълнителни пари от бюджета, увери вицепремиерът.

По-ефективно, по-скромно, по-икономично, ние досега така малко по-наширочко сме се разполагали, вече свърши тази, каза Бобева.

За целите на електронното управление ще бъдат изградени и регионални центрове за комплексни административни услуги, като най-голям интерес до момента са заявили от Шумен.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.