На изборите партиите са плащали най-много за медийни услуги

Влоговете на милионерите растат, на бедните се топят

На изборите за депутати в Европейския парламент партиите и коалициите са инвестирали най-много в медийни услуги, а Коалиция за България е направила най-големи разходи, отчетени по това перо. Това показват данните на Сметната палата, които днес институцията публикува на страницата си в интернет. Там могат да се намерят отчетите на 15 партии, 6 коалиции и три инициативни комитета. От тях три политически партии (ПП „Зелените“, ПП „Християндемократическа партия на България“ и ПП „Съюз на комунистите в България“) са представили отчетите си след законовия срок – 30 дни след изборния ден.

Оказва се, предизборната кампания е струвала най-много на Коалиция за България, както и на коалицията от партии около България без цензура, съответно 1,9 млн. лева и 1,82 млн. лева. Случайно съвпадение е, че и двете формации отчитат абсолютно еднакви суми, набрани от собствени средства и дарения – по 1,92 млн. лева.

Коалиция за България е дала за медийни услуги 1,41 млн. лева, а ББЦ – 1,36 млн. лева.

От отчета в Сметната палата става ясно, че всичките 1,61 млн. лева, които ДПС е похарчило на европейските избори са набрани от членски внос (500 хил. лева) и държавната субсидия, която получава партията (1,1 млн. лева). За медийни услуги са платени 534 хил. лева.

В ГЕРБ пък са платили повече за рекламни материали (464 хил. лв.), отколкото за медийното си присъствие и отразяване, което е струвало 385 хил. лв. Като цяло разходите на партията, победила в изборите на 25 май, са 1,62 млн. лева и изцяло са покрити с пари от държавната субсидия.

“Атака” е платила за медийни услуги повече, отколкото ГЕРБ и ДПС, взети заедно – малко над един милион лева. Общата сума, похарчена за изборите е 1,39 млн. лева, покрити с пари от държавната субсидия – 1,25 млн. лева и от членски внос.

Много голям е процентът, инвестиран за медии и в кампанията на Реформаторския блок – 572 хил. лева от общо 771 хил. лева изхарчени в тази кампания и овеществени с едно евродепутатско място.

В АБВ са дали 2/3 от парите на средства за масова информация. Това перо е “глътнало” общо 272 хил. лева, а сумата за цялата кампания е 396 хил. лева.

Интересна е съпоставката с парите, които партиите и коалициите са дали за кампанията, предшестваща парламентарните избори през 2013 година.

Преди малко повече от година ДПС отчита 4 млн. лева, похарчени за изборите, като за медийни услуги са платени 859 хил. лева.

Коалиция за България е инвестирала в последните парламентарни избори малко над 3 млн. лв., от които в медиите са отишли близо 1,8 млн. лева.

Коалицията ДСБ – БДФ е третата партия с най-много похарчени пари за кампанията си 2,1 млн. лева. За медийни услуги са платени 1,6 млн. лева.

Победителите в миналогодишните избори отчитат 1,96 млн. лева разходи, от които половината са дадени за медийно присъствие, а близо 400 хил. лева са похарчени за организирането на масови мероприятия.

Свързани публикации

1 Comment

  1. Разбира се отново парите на хората отиват в някои вестници и телевизии.Българи ,отворете си очите и заставете партиите да се издържат от членски внос и да си ги харчат както искат ,да си правят избори в сряда и петък,а не все не стигат за болните хора,а за партиите се намират винаги.

Leave a Reply

Your email address will not be published.