Около 100 фирми се занимават с търговия на лични данни. Това каза математикът и дългогодишен член на ЦИК проф. Михаил Константинов в предаването „Денят започва” на БНТ. Той изтъкна, че основната дупка за изтичане на лични данни е „скрита” в начина на съхраняване на изборната документация. „Тази бомба с личните данни беше очаквана, тя за първи път избухна през 994 година, точно преди 20 години, но не й обърнаха внимание. В момента между 1/2 и 1/3 от всички лични данни в България са напълно компрометирани”, каза професорът.
„След изборите има едни торби, на едни минали избори гледахме някакви малоумни, които носят торбите, и което няма никакво отношение към изборния резултат, защото има едни използвани бюлетини, които са боклук, има обаче други работи – списъците. Там срещу всеки гласувал избирател е написано неговото ЕГН. Тези торби се съхраняват в едно мазе, без никакъв контрол. Всеки може да отиде да си вземе било цяла торба, било колкото иска списъци оттам”, обясни проф. Константинов.
Той е на мнение, че около 100 фирми в България се занимават с покупко-продажба на лични данни и то истински лични данни. По думите му, „такива мърляви работи като ЕГН-та отдавна са разпродадени. Истинските хубави лични данни са – къде работите; колко ви е заплатата; колко ви струва апартаментът; кога почивате; колко деца имате и в кое училище ходят. Те служат за всичко, най-невинно за реклама, второ – за изнудване, трето – за каквото поискате, или за да ви вземат жилището, което е масовата практика”, допълни математикът.
Be the first to comment