Магистрала „Струма“ се напука, а по „Тракия“ ще заобикаляме дупките с 90 км/час

Гаранционната автомагистрала (АМ) „Струма“ се напука точно в деня, когато по автомагистралите „Тракия“ (край Пазарджик и Пловдив) и „Хемус“ (край Шумен) максималната скоростта на движение бе намалена с цели 50 км до 90 км/час заради огромните и многобройни дупки по пътя.

Пукнатините върху АМ „Струма“ в района на Дупница се появиха само година и осем месеца след откриването на трасето, което поне според тръжната документация, има 5 години гаранция. Пукнатина, плъзнала през аварийната лента и двете пътни платна, е само на 800 метра след навлизането в ЛОТ-1 откъм Дупница. Пукнатината е в продължение на 15-на метра – тръгва от банкета, преминава през аварийната и дясна лента, за да обхване и една трета от най-лявата. Пукнатината е обработена с горещ асфалт, който се лющи. Преминавайки от банкета върху асфалта в аварийната лента, пукнатината се е „раззинала“ на 4-5 см. Пропуканият участък се намира върху близо 10-метров насип.

Движението в момента се осъществява само в крайната лява лента, която също е напукана. Проблемният участък е сигнализиран с предупредителни пътни знаци.

През пропукалия се участък ще мине трафикът след като се свържат ЛОТ-1 и ЛОТ-2 – Благоевград – Дупница. Вторият може да бъде пуснат и в края на октомври, прогнозира наскоро министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Участъкът на ЛОТ-1 от АМ „Струма“ бе официално открит на 22 юли 2013 година от Десислава Терзиева, тогава министър на регионалното развитие. Строителството на ЛОТ-а от Долна Диканя до Дупница стартира по време на управлението на ГЕРБ. Десислава Терзиева и председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров само я откриха.

Междувременно министърътна регионалното развитие Лиляна Павлова съобщи, че се очаква Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) да получи 100 милиона лева допълнително за ремонт на трите критични участъка по автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, по които от днес е въведено временно ограничение на скоростта. Приоритетно ще бъде ремонтиран пътният участък при Пазарджик, който е в най-лошо състояние, след което ще се продължи на участъка, който е към Пловдив, а паралелно с това ще се работи и по участъка при Шумен.

Лиляна Павлова изрази надежда че част от тези ремонти ще приключат до август и ограниченията в скоростта ще отпаднат.

В момента ще направим съвсем точен и конкретен разчет на технологията и на средствата, които ще бъдат необходими, за да може поетапно от Министерство на финансите за всеки участък, за който изработим и направим по линия на „текущ ремонт и поддържане“, да ни бъдат допълнително възстановявани и осигурявани тези средства. Надявам се да достигнем и до пълната сума още през тази година, каза Павлова и благодари на премиера Борисов за разбирането, защото без неговата санкция нещата нямало да се случат.

Преди ден шефът на АПИ Лазал Лазаров обясни, че за поддръжка на пътищата на агенцията са нужни годишно поне 105 млн. лева, както и че от винетки се събират около 260 млн. лева, които по закон трябва да се използват само за тази цел, но парите се изземвали от АПИ и се преразпределяли за други пера.

Свързани публикации

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.