Лиляна Павлова: Винетките ще поскъпват, парите не стигат за поддръжка на пътищата

„Анализите на Световната банка показват, че трябва значително да увеличим инвестициите в пътищата, което върви с увеличение и на таксата за ползване. Пет години цената на винетките не е повишавана, приходите от тях обаче едвам стигат за текущ ремонт и поддръжка на пътищата”.

Това заяви в студиото на Нова ТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя съобщи, че вероятно в началото на 2018 година у нас ще се въведе и системата за така наречените тол такси, които заплащат единствено тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона. Винетките пък ще станат електронни.

Министър Павлова, както и другият гост в сутрешния блок – шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров не коментираха казаното преди време от самия Лазаров, че голяма част от парите, събирани от винетки, отиват в бюджета, вместо да се използват в съответствие със закона – единствено и само за поддръжка на пътната мрежа.

Лазаров обаче призна, че най-новият и най-голям магистрален пътен възел в страната – “Белокопитово” на АМ “Хемус” край Шумен – е проектиран още през далечната 1984 година, но пък още тогава е отчетено, че това ще е кръстовище на две магистрали – “Хемус” и Варна-Русе и затова е избрана схемата “диамант”, а не познатата “детелина”. Шефът на АПИ не се съгласи с критиките и споровете в социалните мрежи, където след откриването на пътен възел “Белокопитово” мнозина твърдят, че левият завой в посока Варна е невъзможен или много сложен за извършване, а по самия пътен възел има твърде много потенциални конфликтни точки, които биха могли да доведат до ПТП.

В тази връзка министър Лиляна Павлова призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че след изготвянето на проекта през 1984 г. са направени и отчужденията на имотите около него, като това се е случило в периода 1996-1998 г.

Лиляна Павлова потвърди, че предстои изграждането на още 250 км от АМ „Хемус“, което ще струва, като индикативна цена, около 1,9 млрд. лева.

Вече тече в тръжната процедура, а до няколко месеца ще имаме договор за лот още 60 км – от Ябланица до Ловеч, обясни тя. Най-късно догодина ще имаме започнало строителство, което ще трае две години, заяви министър Павлова. Тя демонстрира оптимизъм и за завършването до 2023 година на цялата автомагистрала София-Кулата, от която остават 15-те километра през Кресненското дефиле.

Най-късно през 2017 година трябва да имаме избран изпълнител и да започнем да строим, каза Лиляна Павлова.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.