КЗК проверява големите чужди търговски вериги за картел

Спряха обществената поръчка за винетките

Комисията за защита на конкуренцията е започнала за пореден път разследване на големите германски търговски вериги у нас за картел. Става дума за „Кауфланд България”, „Билла България”, „Лидл България” и „Метро Кеш енд Кери България”, съобщават от органа, на чието ръководство мандатът изтече, а парламентът не може да избере нови членове и председател.
На 19 май служители на Комисията за защита на конкуренцията осъществиха внезапни проверки на място в „КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО” КД и „БИЛЛА БЪЛГАРИЯ” ЕООД. Действията на КЗК са част от производство за картел, съобщиха тогава от органа. При проверката КЗК има право да изземе всякакви писмени, както и други веществени доказателства, а също така и средства за предаване на информация,пише в сайта на регулатора.
КЗК посочва като мотив, че разследваните вериги увеличават през последните години своя пазарен дял. От КЗК ще се опитат да докажат картел по отношение на собствените марки на веригите, като изтъкват, че „Прекомерното увеличение на дела на стоките със собствена марка в асортимента на търговските вериги също така може да повлияе по негативен начин процеса на ценообразуване както на доставните цени, така и на цените на дребно на стоките с марка на производителя.
Припомняме, че на 26 април т. г. КЗК наложи имуществена санкция от 1,8 млн. лв.на „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД за заблуждаваща реклама Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Санкцията е 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година, информира Комисията. Според КЗК провежданата от „Лидл“ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др. Решението се обжалва пред Върховния административен съд.
На 2 януари 2014 г.КЗК санкционира „Лидл България ЕООД енд Ко“ и „Билла България” ЕООД с 900 хиляди лева след като е установила, че и двете са използвали заблуждаваща реклама.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.