Комисията за защита на конкуренцията отмени решение на главния секретар на Министерство на образованието, младежта и науката, с което е обявено класирането и е определен изпълнител на обществена поръчка с предмет „Извършване на строително-ремонтни и монтажни дейности в училищни сгради, включени в схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.1-02/2008: „Подкрепа за осигуряване на подходяща и ефективна държавна образователна инфраструктура, допринасяща за развитието на устойчиви градски ареали” по 6 обособени позиции, в частта по обособена позиция № 4.
По жалбата на „Електролукс – Табаков и синове“ ООД проучването показа, че оценителната комисия е отстранила незаконосъобразно жалбоподателя, на основание, че не е доказал съответствие на предложената часова ставка с изискването за спазване на минималната цена на труда в строителството.
КЗК намира решението на комисията за неоснователно, тъй като никъде в документацията за участие не е поставено изискване към участниците да представят разпределение и съотношение на квалифициран и изпълнителски състав, нито е изискано от екипа, изпълняващ поръчката, да осъществява дейността си в рамките на 8-часов работен ден, с оглед изчисляване на минимална цена на труда.
По жалбата на „ПСГ“ АД КЗК установи, че класираният на първо място участник Обединение „Красстрой – Лобут“ е следвало да бъде отстранен от процедурата, тъй като офертата му не отговаря на няколко изисквания на възложителя.
На първо място, представената банкова референция, която следва да покаже, че фирмата е добър и лоялен клиент на банка и няма необслужвани задължения през периода 01.01.2009 г. – 31.12.2011 г., не обхваща целия изискуем от възложителя период.
На второ място, за водещия партньор в Обединението, „Красстрой“ ООД, липсват копия от поне два договора за строителство или ремонт на строежи от трета категория, изпълнявани през предходните пет години /2007-2011г./ и референции към тях.
Основателно се явява и твърдението, че участникът Обединение „Красстрой-Лобут“ не разполага с действаща задължителна застраховка за трудова злополука за служителите, ангажирани с изпълнението на дейностите по обособената позиция.
Също така производството установи, че определеният специалист за ръководител на обекта не е доказал опит от мин. 8 години за управление на подобни дейности – ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на жилищни или обществени сгради.
КЗК връща процедурата от етап разглеждане на офертите, оценяване и класиране на участниците в съответствие с изискванията на закона и мотивите в решението.
Be the first to comment