КЗК глоби “Практикер” с 83 655 лв. за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи поредна глоба на голяма търговска верига, позволила си заблуждаваща реклама. Този път “Практикер” ще трябва да плати 83 655 лева – 0,1% от годишния оборот на веригата магазини за 2013 г. – заради нарушаване на Закона за защита на конкуренцията.

От проверката на КЗК става ясно, че при проведена от “Практикер” рекламна кампания „Минус 22% на всичко, само от 14 до 17 ноември” потребителите не са били надлежно информирани, че намалението не се отнася за всички, а само за определени стоки. От събраните по преписката доказателства се установява, че в случая са изключени акцизните стоки, както и продукти, които са включени в други промоции. Също така се констатира наличие на продажби в магазините на “Практикер” на продукти без никаква отстъпка в периода на провеждане на промоцията.

Комисията за защита на конкуренцията установява, че при провеждане на промоцията потребителите е трябвало да полагат изрични усилия да узнаят за кои точно стоки важи намалението. Поради това КЗК приема, че начинът на представяне на рекламата е от естеството да въведе в заблуждение адресатите, до които е насочена. В допълнение Комисията приема, че използваните от “Практикер” различни по форма и цветове табели за обозначаване на предлаганите продукти и техните цени може да въведе потребителите в заблуда налице ли е намаление и в какъв размер.

Пълният текст на решението може да бъде намерен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300041137.

От началото на 2014 година за заблуждаваща реклама и нелоялна конкуренция КЗК наложи глоби на “Кауфланд”, Била, “Лидл” и “Екобулпак”.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.