Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи поредна глоба на голяма търговска верига, позволила си заблуждаваща реклама. Този път “Практикер” ще трябва да плати 83 655 лева – 0,1% от годишния оборот на веригата магазини за 2013 г. – заради нарушаване на Закона за защита на конкуренцията.
От проверката на КЗК става ясно, че при проведена от “Практикер” рекламна кампания „Минус 22% на всичко, само от 14 до 17 ноември” потребителите не са били надлежно информирани, че намалението не се отнася за всички, а само за определени стоки. От събраните по преписката доказателства се установява, че в случая са изключени акцизните стоки, както и продукти, които са включени в други промоции. Също така се констатира наличие на продажби в магазините на “Практикер” на продукти без никаква отстъпка в периода на провеждане на промоцията.
Комисията за защита на конкуренцията установява, че при провеждане на промоцията потребителите е трябвало да полагат изрични усилия да узнаят за кои точно стоки важи намалението. Поради това КЗК приема, че начинът на представяне на рекламата е от естеството да въведе в заблуждение адресатите, до които е насочена. В допълнение Комисията приема, че използваните от “Практикер” различни по форма и цветове табели за обозначаване на предлаганите продукти и техните цени може да въведе потребителите в заблуда налице ли е намаление и в какъв размер.
Пълният текст на решението може да бъде намерен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300041137.
От началото на 2014 година за заблуждаваща реклама и нелоялна конкуренция КЗК наложи глоби на “Кауфланд”, Била, “Лидл” и “Екобулпак”.
Be the first to comment