Комисията за защита на конкуренцията глобява “Олинеза” ООД с 253 960 лева за заблуждаваща реклама от страна на дружеството като рекламодател.
В хода на проучването е установено, че рекламното послание „-15%” е част от рекламна кампания на „Олинеза” ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза”, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер. В решението се посочва, че в резултат на поведението на „Олинеза” ООД потребителите се въвеждат в заблуждение относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му, като по този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза. При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.
(Пълният текст на решението е достъпен в електронния регистър на КЗК ТУК)
Be the first to comment