Калфин: Накъде с първокласници, които не знаят български?

Проблемът в социалната система е огромен и той започва с образованието. Цели 23 % от ромските деца не завършват образованието си, а са нужни огромни усилия, за да се вкара в системата на труда човек, който е с под основно образование. Това обясни в сутрешния блок на Нова ТВ вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Ивайло Калфин. Според него отпадането от училището на голяма част от децата, е свързано с това, че не знаят български в първи клас.

Ако си бил на детска градина, вероятността да отпаднеш от училище е по-малка, смята Калфин. Той определи като порочна практика сегашната система на делегирани бюджети за училищата, при която парите следват ученика. Така училището е заинтересовано да записва деца, които не ходят на училище, обясни министърът.

В коментар на споровете в парламента по пенсионната реформа Калфин заяви, че в бюджетната комисия се е получила симбиоза между ПФ, „Атака“, ДПС и БСП, които са против това, което кабинетът предлага, и ги обвини в популизъм, изтъквайки че всички предложения са съгласувани с работодатели, синдикати и други представители на гражданското общество. Но пък в социалната комисия предложенията били подкрепени, а в случая тя е водещата.

Свързани публикации

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.