Има пари за магистрали, но не и за дупките – дори по магистралите

За „изкърпване” на цялата пътна мрежа в България са необходими 1 милиард лева, а приходът от винетни стикери възлиза на едва 205 млн. лева. Така директорът на агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров обясни пред bTv невъзможността на агенцията да ремонтира третокласните пътища, където ежедневно стават катастрофи заради дупки или други дефекти по настилката. Такъв е и случаят с пътя за варненското село Езерово, където преди дни загинаха две жени, а трета е в болница, въпреки че АПИ оневини дупка по средата на платното.

Още през декември е възложено да бъде изкърпен пътят, но заради падналия сняг нямаше как това да стане, заложен е този път за рехабилитация тази година, каза Лазаров. Пътният шеф допълни, че става въпрос за третокласен път, който не е виждал ремонт повече от 30 години, а пари няма.

Ето и разбивката какво трябва и какво има, така както я представи шефът на агенция „Пътна инфраструктура”.

Петдесет милиона лева е само зимното поддържане, 20 млн. е издръжката на цялата система – основни и аварийни ремонти, 50 млн. остават за кърпене, а трябва общо 1 милиард, няма как да станат нещата с магическа пръчица, обясни Лазаров. И добави, че строителството на нови пътища и магистрали сега е приоритет, освен всичко друго и защото, „ако те не се направят, ще си кърпим во веки веков, тъй като товарният трафик, който разваля пътищата, сега се движи хаотично – по селски участъци и места с по-малко трафик. Искаме този трафик да го качим на магистралите”.

Оказа се, че пари за магистралите може и да има, но не за всички, например за най-старата отсечка от „Тракия”, която е в наистина окаяно състояние.

Седемдесет милиона лева струва рехабилитацията на тези 70 км, но бюджетът ни беше отказан миналата година. Затова парите няма да стигнат и за още около 45 км стари участъци от автомагистрала „Хемус”, които са както на територията на Варна и Шумен, така и на София, оневини Лазаров себе си и агенцията.

Шефът на АПИ обобщи, че около 140 съдебни дела се водят срещу управляваната от него структура и фирмите подизпълнители. По думите на Лазаров основно застрахователни дружества съдят АПИ за разбити коли и лоши пътища, като болшинството от делата са спечелени от ищците.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.