В края на първия работен ден от новата сесия на 43-то Народно събрание парламентарната комисия по транспорта почти единодушно – с подкрепата на депутатите от ГЕРБ, но с 3 гласа „против” на представителите на Реформаторския блок – препоръча на транспортния министър Ивайло Московски да отмени планираното за 1 февруари сваляне на 81 влака от разписанието, докато се изработи стратегически документ за развитието на железниците.
Другата препоръка на депутатите е за тези 4 месеца да се върнат обратно в разписанието и спрените на 12 януари 38 пътнически влака. С решението си комисията също така препоръча на финансовия министър Владислав Горанов да увеличи с 40 млн. лв. субсидията за пътнически превози за сметка на капиталовите разходи на БДЖ, тъй като шефовете на БДЖ аргументират съкращаването на влакове именно с намаляването на субсидията за 2015 г. от обичайните 180 млн. на 140 млн. лв.
До решението се стигна след 3-часови разгорещени спорове с транспортния министър Ивайло Московски и шефа на „БДЖ Холдинг“ Владимир Владимиров.
По-рано през деня, по време на редовното заседание на правителството министър Московски настоятелно бе посъветван от премиера Борисов да влезе в диалог с парламента и Министерство на финансите в търсене на изход от ситуацията. Но пък по време на провелия се блиц-парламентарен контрол самият Борисов заяви от парламентарната трибуна, че няма да позволи запазването на влакове, които возят едва по десетина пътници.
В последната седмица настоятелно се лансира идеята по маршрутите на губещите и съответно предвидени за закриване влакове да се пуснат така нар. шинобуси – нещо като релсови автобуси, познати повече в Индия, отколкото в Европа, но иначе напълно задоволително решение за пътуването на малко хора на къси разстояния.
Be the first to comment