“Гише на пътника” отвори Комисията за защита на потребителите

Повредени багажи, развален автобус и закъснение от разписанието са проблемите, за които пътниците на Централната автогара в София най-често търсиха консултации с експерти по време на провелата се там днес инициатива „Гише на пътника”. Какви са правата на пътуващите при загубени багажи и забавени полети пък бяха най-често задаваните въпроси, когато „гишето” бе отворено на Летище – София миналия петък. Посетилите на мобилния офис са се интересували и как да постъпят при възникване на проблем при пазаруване в страна от Европейския съюз или през Интернет.

Организатори на проявите бяха Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център – България.

През двата дни /петък и понеделник/ са дадени десетки консултации и са предоставени близо 1000 брошури за правата на пътниците, ползващи различни видове транспорт – самолет, автобус, влак, и пазаруващи в Европейския съюз.

Отварянето на „Гише на пътника” е част от инициативите на КЗП да бъде възможно най-близо до местата, където потребителите ползват услуги и пазаруват стоки. Независимо от това, че в последните годни са положени немалко усилия, наред с упражняваната контролна дейност, да се повиши и информираността на потребителите относно техните права при ползването на услуги и закупуването на стоки в страни от Европейския съюз, експерти отчитат, че гражданите все още не са достатъчно запознати с тях.

До момента в постоянните приемни на КЗП по морето са подадени над 30 жалби и са дадени повече от 40 консултации. Жалбите са свързани предимно с дублиране на резервации, липса на меню на български език, обявени две различни цени за една и съща кухненска продукция, лоши условия в места за настаняване и отдаване под наем на мотори и скутери без обявени цени за услугата и неиздаване на касов бон. По всички жалби са предприети действия и е оказано съдействие на потребителите, а за констатираните нарушения са съставени актове. Потърсените консултации са свързани с правата на потребителите при ползване на туристически услуги и пазаруване в търговски обекти.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.