Евтиното строителство на метро излиза скъпо на хората

Брюксел отпусна над 400 млн. евро за метрото в София и Северната тангента

От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, внесохме няколко въпроса до кмета на Столична община относно предвидените промени в организацията на транспорта заради строежа на новия лъч на метрото. Напомняме, че те влязоха в сила от днес 22 март 2016г. и ще продължат до март 2018г. Обръщаме внимание, че Столична община и директора на Метрополитен Стоян Братоев се хвалят, че метрото в София е най-евтино за строителство в цяла Европа. Това, което се случва дава отговор за евтиното строителство, което е добро за строителите, но едва ли е добре за жителите и гостите на столицата.метро

Ето част от нашето запитване:

1. На кои дати са проведени обществени обсъждания на посочените проекти, какви са резултатите от тях, обявено ли е било на гражданите, че движението на такива възлови места в София ще се преустанови изцяло за дълъг срок от време? Изготвен ли е протокол от тези обществени обсъждания?
2. Предвидено ли е обслужването на жителите по протежение на бул. Г.С. Раковски с обществен транспорт двупосочно по булеварда – както в посока „Борово”, така и в посока пл. „Сточна гара” при предстоящото спиране на движението по бул. Патриарх Евтимий и как ще се осъществява това обслужване?
3. Преминал ли е проектът за кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III обществено обсъждане и съответно кога е станало това?
4. Предвижда ли се разширение на пътните платна на съответните улици – прилежащи кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III?
5. Уведомени ли са по надлежния ред собствениците на имоти, попадащи в рамките на предвижданото кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III и разширение на платната за движение в района и кога е направено това?
6. Предвижда ли се събаряне/премахване на сгради в района, попадащи в обхвата на изграждането на кръстовището на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III? Кои имоти ще бъдат засегнати?
7. С какви средства е извършено финансирането на изграждането на кръстовището на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III? Информирани ли са за това съответните европейски институции и ако да – какви са техните отговори?
8. Ще доведе ли изграждането на кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III до намаляване на замърсяването на въздуха на градско ниво (Столична община), при положение, че в Генералния план за организация на движението на територията на Столична община е заложено нарастване на автомобилния трафик през посоченото кръстовище със 103% в пиков час (от 4164 на 8476 превозни средства)? Ще доведе ли нарастването на автомобилния трафик до задръствания на следващите кръстовища по посоките на движение?
9. Предвижда ли „Проект за разширение на метрото в София, Трета метролиния – „Депо бул. Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – Централна градска част – ж.к. Овча купел” намаляване на ползването на леки автомобили в столицата и в какъв обем? Не поставя ли изграждането на подобни пътни съоръжения под въпрос намаляването на ползването на леки автомобили след като така ще бъде намалено времето за преминаване през посоченото кръстовище с индивидуален автомобилен транспорт?
10. Как е предвидено да се осъществява пешеходното преминаване през кръстовището бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III след приключване на строителните дейности?
11. Как е предвидено да се осъществява пешеходният достъп към новоизградената метростанция под кръстовището на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III ?
12. Обвързана ли е стойността на строителство на разширение на метрото в София, Трета метролиния – „Депо бул. Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – Централна градска част – ж.к. Овча купел” с методите/строителни способи на строителство? Възможно ли е то да се извърши без цялостно преустановяване на движението на места в града, въпреки че тогава стойността би била различна от тази към настоящия момент?

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.