Занапред приходите от “синя” и “зелена” зона ще могат да отиват в търговски дружества, а не директно в общинския бюджет. Това решиха депутатите от управляващото мнозинство с изключение на Патриотичния фронт (ПФ), които днес приеха на второ четене поредните изменения и допълнения в Закона за движение по пътищата, съобщи БГНЕС.
От ПФ предложи приходите от цената на паркирането на публична общинска собственост да влиза само в общински предприятия, които пък по закон директно ги внасят в бюджета. Те бяха подкрепени в това искане от БСП, “Атака” и БДЦ, но предложението не мина заради гласовете “против” и “въздържал се” на ГЕРБ и Реформаторския блок. Без никакво участие в дебата против предложението на ПФ и заедно с ГЕРБ и РБ гласуваха и присъстващите в зала депутати от ДПС, а групата на АБВ се въздържа.
По предложение на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов думата “такса” беше заменена с “цена”. Заради думата “такса” в закона общините, в които има платени зони за паркиране, трябваше да доказват, че събраните пари отиват за конкретната дейност, а в София с тях се покриват и разходи за градския транспорт. Когато заплащането на паркирането е формулирано като “цена” то не е обвързано с разходите.
С други текстове от същия закон глобата за паркиране в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населени места ще е от 50 до 200 лева. по преценка на съответната община. Досега глобата беше твърда в размер на 20 лева.
Be the first to comment