236 431 лв. глоба за заблуждаваща реклама във Фейсбук

Спряха обществената поръчка за винетките

Комисията за защита на конкуренцията наложи на „Монделийз България Холдинг“ АД имуществена санкция в размер на 236 431 лв. за нарушение по чл. 32, ал. 1 от ЗЗК, във връзка с осъществената на Фейсбук страницата „Belvita Bulgaria“ реклама на бранда чрез използването на снимки на тенисистите Цветана Пиронкова и Григор Димитров, върху които е поставена марката „belVita добро утро!”.

Със същото решение Комисията наложи санкция и на „Ноу Уей“ ЕООД в размер на 1516 лв. за заблуждаващата реклама в качеството му на рекламна агенция, публикувала процесните рекламни снимки.

Комисията установи, че на Фейсбук страницата „Belvita Bulgaria“ са публикувани снимки на тенисистите Цветана Пиронкова и Григор Димитров, върху които е поставена марката „belVita добро утро!”, собственост на „Монделийз“. КЗК приема, че посочените снимки имат качеството на рекламни материали, поради което, вследствие на позициониране на посочената марка върху снимките, се прави асоциация, че спортистите са рекламни лица на продуктите с марка „belVita“. В този смисъл те биват припознавани като лица, рекламиращи, подкрепящи и препоръчващи тези продукти. Доколкото Комисията установи, че тенисистите не са рекламни лица на марката, то в настоящия случай е налице заблуждаваща реклама по отношение начина на представянето й.

Пълният текст на решението може да бъде намерен на http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300043235

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.