Изявена е Троицата свята: Бог Отец, Синът и Дух Святи – три велики личности в действие. При изпълнение Плана на спасение в самостоятелно изявление Бог Отец се изяви в първозаветно изпълнение чрез ангели небесни в служение. Господ Исус Христос – в новозаветно служение чрез жеста Си кръвен жертва на омилостивение. А във времето на Съда велик над цялата планета Земя се явява дух Святи в чин ”Съдебен” чрез Гласа съдебен и ръководи дялото на изкупление! Пред Съда велик се явяват трите Образа на Троицата свята в самостоятелно действие. Затова Бог Отец, Син и Дух Святи се явяват в три самостоятелни образа в Три ерни времена на действие при изпълнение Плана на спасение!
От Създание до Скончание – Потопа, ясно различаваме в действие и изявление Господ Бог – Отца и Сина в действие на Творческа Мощ и Глас на ръководене. А при Ноя откриваме в действие съдебно Дух Святи, изявяващ се в чин ”Съдия” чрез Глас съдебен.
След приключване дялото на Макетния план с Ноя и Потопа, Бог Отец подема сам действие в разгръщане на Плана спасителен в едно ново време, с нови съсъди на употребление. Бог призова Авраама и разгърна в планово изпълнение заветните обещания във велики изявления на един народ сяжков, който сам Бог въведе в служение.
Сам Бог Отец се изявяваше и изискваше служение от народа, призван в сянковото изпълнение на Плана, но в това свое дяло. Той употребяваше ангели, небесни посланици – пророци! И Божието предузнание в реално изпълнение падна над Авраама, Исака, Якова.
В развоя на Сянковия план на спасение чрез Ангел Господен се яви Бог на Мойсея и поведе в изхода велик народа избран чрез свещенодействието на Аарона, в действие на сила могъща по план в знамения и чудеса!
А чрез личността и служението на Мойсея Господ Бог се изяви в ходатайствена служба между Бога Отца и фараона и показа реално борбата със Сатана – фараона при изхода от робството на греха. Но чрез служението свещенодейно на Аарона действаше Първосвещеният чин на Христа, който по-късно в чин “Месия” – Христа стъпи в длъжността си свещенодейна и поведе Сянката в един велик духовен изход, за да яви зазоряването на светлия ден – Новозаветната същина, когато сам Христа в чина Си на Спасител, Месия изявява Втория Творчески Лик, за да повтори със сила и власт небесна знаменията и чудесата.
Ако насочим погледа си към Синай, откриваме Третия Творчески Лик чрез Мойсея в чин ”Законодател” на Закон на правда! На Синай Бог се изяви над своя първи народ Израил и го постави под Закона на правда, пред който щеше да отговаря в деня на Съда.
Синай, Законът, сочеше на Съда велик в Скончание.
А в изхода духовен от сянковото церемониално служение със жертвоприношение се яви сам Господ Исус Христос в чин ”Месия”, за да изпълни обещанието Творцуво и Свое като свещен дълг на Голгота и в чин ”Жертва свята, пасхална”, Агнец Пасхален откриваше пътя на Новия завет чрез Война Кръвен – символа заветен в чин ”Първосвещен”, който щеше да обиколи планета Земя.
От явлението на Месия, Христа, имаме реално действие на Втория Творчески Лик в лично самостоятелно изпълнение на небесно служебно изявление като личност на Творческа Мощ в реално земно служение!
Но след разпятие и възкресение от великия ден на Петдесятница Христа се явява в небесните селения и заема реалната Си длъжност според жертвеното изпълнение като съвършен в Правда Ходатай пред Закона на правда, да моли спасение на целокупното земно творение от три пояса земни – флора, фауна и човек и за самата планета Земя.
Христовото ходатайствено служение включваше цялото земно селение. В своето небесно служение Той застава пред Синай, подобно на Мойсея, пред Съда велик със Закон на правда – жертва на омилостивение (Голгота – Христа)!
А за изпълнение на земното, новозаветно служение изпрати в реално изявление на действие Духа Святи – Третия Творчески Лик, Който имаше святото предназначение да устрои пътя на изход велик в служение по строг План на действие и да създаде условия за едно велико служение в чин свещен и първосвещен, което да се яви пред Генералния Законодателен Лик велик в Правда законна!
Но едва в скончание на дните Дух Святи щеше да се яви в самостоятелния Си чин ”Съдия” – Трети Творчески Лик над планета Земя!
А в новозаветното изпълнение на свещено служение Святия Дух в единодействие с Война Кръвен – Христовата кръв на изкупление се явява в чин ”Обрезател” във взаимно изпълнение на служение, очистват сърдечния храм на служение и в единство Синай и Голгота – кръвната жертва, застанала пред Закона на правда, умива, очиства олтара сърдечен, храма на дух Святи и го приготвя за едно духовно служение като блюдо на почетно употребление.
Както Христа остави своя велик принос на жертва – кръвта на изкупление в чин ”Кръвен Войн“ сред планета Земя в действие сред народи и племена от езици и колена, тъй в Скончание Дух Святи в чин ”Генерален Съдия” ще действа чрез Гласа съдебен сред Земя!
Be the first to comment