Счупени плочки са капан за хиляди граждани, които ползват метрото в „Младост“ 1

Мартин Ненчов, Клуб по журналистика към 125 СУ „Боян Пенев“

На излизане от метрото в „Младост“ 1, точно пред пазара, загубих равновесие, защото настъпих „плаваща“ плочка – такава, която не е циментирана и която жителите на този район наричат „капан“. Аз съм на 15 години и не успях да си счупя крайник, но се заинтересувах колко души са жертва на разбитите тротоари пред метрото и през пазара, през който средногодишно минават около 35 хил. души, по данни на статистиката, която  пазарите правят. За сравнение – през Женския пазар цифрата е 60 хил. души.

Така изглежда тротара, кото води към метрото.

Според хора, които ежедневно минават оттам, случаите не са единични. Статистика колко са пострадалите хора от неравности по пътната настилка няма, но справки на БГНЕС в регистрите на съдебните решения показват, че Общината плаща годишно десетки хиляди лева за обезщетения. Средно едно заведено дело е на стойност 30 хил. лева, като в най-добрият случай се присъждат 16 хил. лв. Едно такова дело обаче продължава дълго – поне 3 години.  

От Столична община все още няма отговор дали ще се заемат с ремонта на тротоара, който е на ключово място и е потенциално опасен за хиляди граждани. По този път минават възрастни хора, деца, ученици и пр. Както и да се погледне на проблема, не е сложно да се прогнозира, че е въпрос на време някой да пострада по-сериозно от мен.

Превзетите тротоари в район Младост

Вторият по големина квартал в столицата, известен с офисите  на международни компании, в които се трудят хиляди столичани, е известен с лошата си тротоарна мрежа.  С просто око се виждат „потъващи“ и разрушени плочки. Да не говорим, че не е рядкост ремонтирани тротоари да се развалят твърде бързо, още преди да им се зарадваме. Според НПО „Спаси София“, които се интересуват от състоянието на столицата и квартала, проблемите са многобройни – превърнати пешеходни зони в междублоковите пространство в шосета, по които минават коли. Или пък паркират върху тротоарите.  Очевидно е, че тези нередности са възможности заради презастрояването – правят се блокове, без да се предвиждат външни паркинги, което пък води до „превземането“ на пространствата за пешеходци.

Как се излиза от тази ситуация?

Никак. Защото разрешенията за строежи продължават да се дават, което означава, че пешеходци и автомобили ще продължат да водят борба за надмощие. В тази битка обикновено печелят автомобилите. Това, което може да се направи, е общината да бъде заливана от сигнали за опасни пътни настилки, защото тя е длъжна да се грижи за тях по силата на Наредбата за обществения ред при използване на пътни превозни средства по улиците, площадите и пътищата на територията на Столична община. Подадохме сигнал до Столична община за лошото състояние на тротоари пред пазара на Младост 1 и очакваме той да бъде поправен.

Свързани публикации

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.