Стоян Новаков бе заместник-министър на транспорта в правителството на Кирил Петков. Има богат професионален опит в областта на транспорта и спедицията. Специализирал морско право, регистриран транспортен експерт към Европейската Комисия.
Господин Новаков, точно една година след нашето последно интервю, нека да започнем с един шеговит въпрос – как върви наркотрафика по море?
За вас може да е шеговит въпрос, но на мене вече почва да не ми е смешно. Цялата история звучи като виц, но не е. Навремето мой приятел, с който няколко години преди това бяхме съдружници за един месец, продаде яхтата си в чужбина. Седмица по-късно новите собственици бяха заловени с наркотици. Следствието установи, че няма никаква връзка между тях и него, но тръгнаха слухове, с които отначало не смятах да се занимавам. В последствие обаче тези слухове тръгнаха и по по-сериозни медии като вашия сайт и при Веселина Томова, която много уважавам, и затова дори се наложи да си извадя удостоверение както от МВР, така и от Франция, че не съм съден и осъждан и срещу мене няма образувани проверки.
Да се върнем на тогавашния ни разговор. Проблемите с кадрите в жп транспорта, с поръчката за нова жп техника и за новия договор за обществена услуга – тях ги предрекохте още тогава и имахте готови решения. Сега вашата партия е на власт, а транспортното министерство още се чуди какво да прави. Вие комуникация вътре в ПП нямате ли?
Бих искал да се извиня на всички железничари за това, което се случва в момента. Аз още си стоя на мнението, че реформата в железниците започва първо от запазването на професионалистите от железницата на ниско ниво, а после му е времето да се правят смени и назначения на върха. Това включва ударно вдигане на заплати и подобряване на условията на труд срещу което да се иска постигане на някакви критерии по обслужването на пътници и товари. За съжаление последно съм разговарял с министър Гвоздейков по тези теми още преди да стане министър. Оттогава никой не ме е търсил за мнение или съвет, министърът си има свой екип и съветници и цялата отговорност за решаването на проблемите в транспорта си е негова. Мога само да му пожелая успех !
Вие бяхте обявил за приоритет изработването на национална транспортна схема. Сегашното ръководство обаче не говори нищо на тази тема?
Изготвянето на национална транспортна схема на базата на железопътния транспорт е ключов момент в решаването на проблемите и на железницата и на автобусните превози. Заедно с тогавашния министър Събев организирахме работна група, в която събрахме експерти, университетски преподаватели, професори. Тази група в момента не съществува, а голяма част от тези хора, които имат експертизата да свършат тази работа не желаят за втори път да се включат в такъв проект.
Иначе единствено това, което знам е, че в момента се чака някакво изследване, за което са платени много пари от служебното правителство, което трябва да покаже, че изготвянето на НТС е крайно наложително.
След всичко, което се случи Министерството на транспорта и съобщенията затворена страница ли е за Вас?
Никога не съм имал за самоцел участието си в каквато и да е власт. Аз съм отборен играч и участието ми в политиката преследва отборните, а не индивидуални цели. Не ми е проблем, че не съм назначен на един или друг пост. Боли ме обаче, че една година труд – мой и на експертите, които се бяха ангажирали покрай мен – отива на вятъра. А това са готови решения на проблемите, които в момента тепърва излизат и не могат да бъдат решени заради недостатъчна експертиза.
Участвате в екипа на кандидата за кмет на Варна от ПП-ДБ Благомир Коцев. Какво можете да предложите на варненци в областта на транспорта, за да бъдат убедени те да гласуват за него?
Имаме много сериозна програма в областта на транспорта, която включва преди всичко проблемите с трафика и с паркирането в града. Предвиждаме построяването на 7 нови подземни паркинга с приблизително 3600 места около ключови за Варна локации – пазарите, жп гара, автогара, пристанище, Морска градина. В организацията трябва да се отчете летния период през който Варна става почти два пъти по-голяма и съответно трябва да обслужи два пъти по-голям трафик. Трябва да бъдем много внимателни, за да не се получи смесване на различните видове трафик като например тазгодишния ремонт на 1400 м път във Виница, който продължи през целия летен сезон и принуди жителите на Виница да се смесват с потока от туристически автомобили и това предизвикваше зверски задръствания по пътя Варна – Св. „Константин и Елена“. Именно затова ще има строг контрол върху пътното строителство и ще бъдат въведени интелигентни системи за управление на трафика. Освен това има заложено изграждане на обходни трасета за товарния трафик към Варна Изток и свързването на съществуващата и новоизграждащата се инфраструктура в обща мрежа. Всичко това ще представим официално при откриването на кампанията.
Този сайт използва бисквитки. С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Използвайки този сайт вие се съгласявате с нашите условия. Cookie settingsПРИЕМАМ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Be the first to comment