
Магдалена Йорданова, 8. а клас, журналистика, СУ „Боян Пенев“:
След повече година под карантина мерките и затвореният живот станаха част от нас. Затвориха училищата, ресторантите и търговските центрове. Най-спорно от всичко това е затварянето на училищата.
През този период стана нормално да учим през компютрите, а не на живо. Предимствата на това обучение са няколко: има по-малка вероятност да се разболеем, имаме възможност да прекараме повече време с близките си и да се сближим. Можем да отделим много повече време за себе си и да учим по-спокойно.
Разбира се недостатъците са много повече. Да учиш пред компютър е натоварващо за очите и за мозъка, защото всички знаем колко вредно е да седи 2 часа пред компютъра, а какво остава за 7 часа – учене и домашни работи.
Сериозен проблем е, че по-голямата част от учениците излизат навън по време на часовете, твърдят, че имат проблем с интернета, за да се оправдаят, че не са учили.
В пъти по трудно е учителите да се справят с всичко това и да поемат контрола над учениците, отколкото в класната стая. Когато имаме тест, почти никой не е толкова лоялен, колкото се изисква. Така оценките са блестящи, а знанието е на ниво далеч по -ниско.
Да седим толкова време затворени, влияе по различен начин на всеки. Някои деца се затварят в себе си, други стават агресивни от това положение, а има и такива, които се отдават на талантите си и се развиват много по-бързо, защото са си вкъщи и имат повече време. Една от най-добрите ми приятелки нарисува прекрасни картини, докато учи вкъщи онлайн.
Чрез дистанционното обучение обаче ставаме по-мързеливи, макар да можем да правим справки веднага. Истината е, че самите ние се уморяваме от тази рязка промяна.
Решенията за затваряне на училищата трябва да са гъвкави, защото знанията, които се трупат по време на присъственото обучение, не могат да бъдат заменени от онлайн преподаването. И трябва да се мисли в посока на това как да се компенсират пропуските.
Be the first to comment