Яйцата са символизирали раждането на нов живот и са били чудесен начин да се отпразнува краят на зимата. Яйцата обикновено се украсявали по време на такива тържества и се подарявали на близки и приятели. Символизмът на прераждането и идването на нов живот е една от причините традицията с боядисването на яйца да пасне идеално на Великден. Месопотамска традиция Списание „Донахоу”, което се е издавало в периода между 1878 и 1908г., е било католическо месечно издание, в което са се публикували всякакви новини, свързани с религиозния свят. В едно от неговите издания се разказва легендата за това как още ранните християни в Месопотамия са боядисвали яйца в червен цвят, символизиращ кръвта на Христос, пролята по време на разпъването му на кръста. В статията се казва, че църквата е присвоила тази традиция и оттогава тя се е разпространила из целия християнски свят. Кралска традиция Съществува и вероятността английският крал Едуард I да е станал причината за въвеждането на великденската традиция с боядисването на яйца. През 13-ти век кралят нарежда да бъдат боядисани и украсени 450 яйца със специални позлатени листа. Тогава яйцата са били представени пред народа като великденски дар от кралското семейство. Великденският заек и езическата богиня Еостре Традицията на великденския заек е от езически времена. Хората са принасяли зайци в жертва на саксонската богиня на пролетта Еостре - от нейното име идва названието на английският католически празник Истър, Великден. Тогава се е правел ритуален лов на зайци. Сега той е все още част от Великденския празник, но никой не го възприема като свещенодействие. Легенда разказва, че богинята Естре искала да впечатли група деца и превърнала една голяма пъстра птица в заек. Но тъй като той все още бил птица по душа, продължавал да прави гнезда и да ги пълни с яйца, които богинята подарявала на децата. За първи път великденският заек се споменава в немска приказка от 15-ти век. В нея се разказва за заек, който криел в градината шарени яйца от децата. В американския фолклор великденският заек е привнесен през 17-и в. от немски заселници в Пенсилвания. Децата там вярвали, че ако бъдат послушни, великденският заек ще им остави гнездо с шарени яйца.
Ужасна езическа догма е всичко това – яйца, козунаци, агнета и прочие. Да не говорим за фалшивия т.н. благодатен огън.
В третата петдесятница е освободен робът на греха от всички догми
Днес за роба на греха е дадена цена и отдавна е отминало времето на церемониалните служения, които сочеха на Същината. Днес робът – човекът грешник е освободен от задължението да извършва църковни символични служения след влизане в сила годишния юбилеен цикъл на изпълнение, който сочеше на един цикъл от периоди, изтекли във времена и векове, сочещ на Скончание – Съда небесен като велико и могъщо дяло на изкупление чрез реалния принос на кръвта Христова. Днес човекът навлиза в реално употребление и приема освобождение за изпълнението на това служение. Затова Вестта на хлебния принос е Вест изкупваща и за днес. Тя е символизирана (представена) в две ерни времена, в две различни църковни служения. В първото време – Първи завет тя се явява като ”хляб на предложение”. А във Втория завет се осъществява чрез служението свещено на Господнята църква в чин ”Причастие”.