Близо една четвърт от изравнителните сметки за парно и топла вода на столичани трябва да бъдат преизчислени, каза пред БНР говорителят на „Топлофикация” Елизабет Павлова.
„Топлофикация София“ обслужва малко над 400 000 битови потребители. По-малко от 1% са клиентите, отправили сигнал или жалба към дружеството, поясни Павлова. Общо до средата на септември жалбите са почти 2000 – „около 1953“, а в периода след удължаването на срока са постъпили малко над 300, които са свързани основно с по-късното изготвяне на отчета на уредите и изготвянето на изравнителните сметки.
„Заради пандемията кампанията на отчитане на уредите тръгна доста късно. Една част от фирмите за дялово разпределение не успяха в законово определения срок да отчетат уредите и не на последно място потребителите се притесняваха от влизането на външни хора в техните домове, така че в резултат на всички тези причини се стигна до необходимостта от корекция на близо 24% от изравнителните сметки“, уточни Елизабет Павлова. В следващите няколко дни „Топлофикация“ очаква окончателните изравнителни сметки да бъдат предоставени на дружеството, за да стигнат до клиентите заедно със септемврийските месечни сметки.
Павлова посочи още, че близо половината от жалбите са препратени към фирмите за дялово разпределение, защото са свързани с тяхната дейност.
Отчетният период тази година беше доста труден, потвърди Милена Стоянова, управител на дружество „Техем“, което е сред големите топлинни счетоводители. Техните клиенти са получили изравнителните си сметки през фактурата на „Топлофикация“ за юли. Това е така, защото голяма част от клиентите на „Техем“ имат уреди за дистанционно отчитане, поясни Стоянова.
Ако повече потребители преминат на дистанционен месечен отчет, те ще плащат реалните си сметки и това е вариантът да кажат „довиждане“ завинаги на изравнителните сметки и на цялото неудобство, свързано с осигуряването на достъп, коментира Елизабет Павлова.
Be the first to comment