Осмокласниците показват среден резултат в международно изследване за образованието

Среден резултат от 485 точки са постигнали българските ученици от осми клас, които през 2016 г. са участвали в международното изследване за гражданското образование – ICCS, а най-високият резултат от 586 точки е на осмокласниците от Дания. Това съобщи в МОН при представянето на резултатите от изследването Светла Петрова – началник на отдел в центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование.

Първото международно изследване за гражданското образование се е състояло през 2009 г., а в изследването от 2016 г. са участвали 24 държави и региони. От тях 16 са в Европа, 5 са в Латинска Америка, а 3 са в Азия. Участвали са и 37 000 учители, за да се види какви са техните умения да преподават теми от гражданското образование.

Изследването е направено у нас от 7 март до 20 април 2016 г., като в него са участвали 2966 ученици от осми клас и 1549 учители от 147 училища. Учениците са решавали когнитивен тест и въпросници.

В изследването разликата в резултатите на учениците от различните държави е огромна, като тя варира от 381 точки за осмокласниците от Доминиканската република, до 586 точки за учениците от Дания, коментира Петрова.

Учениците от осем държави имат резултат около средния /517 точки/ и в тази група е и България. В почти всички държави резултатът от 2009 г. се е повишил, като най-значителен е ръстът в Швеция – с 42 точки. Резултатът на българските ученици се е повишил с 19 точки през 2016 г., съобщи Петрова.

Има тенденция за много голяма разлика в резултатите на българските момичета и момчета в осми клас. Средният резултат на нашите момичета е 511 точки, а на момчетата 473 точки.

„Отново се потвърждава констатацията, че българските момичета имат по-добри умения за мислене или тяхната подготовка в по-фундаментален аспект е по-добра от тази на момчетата“, коментира Петрова.

Информирането за политическите събития и демонстрирането на уважение към представителите на властта е по-малко ценно за българските ученици /25 процента/, отколкото за техните връстници /35 процента/, сочат резултатите от изследването.

Според осмокласниците от изследването най-големите заплахи за човечеството са замърсяването на околната среда, тероризмът, недостигът на вода и храна, заразните заболявания, промяната на климата, бедността, престъпността и други. (БТА)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current day month ye@r *