Народната певица Марияна Павлова: Елена Кутева съсипва Ансамбъл „Филип Кутев“ (ВИДЕО)

Област на политика:

 

Да спасим Националния ансамбъл „Филип Кутев” и българската фолклорна традиция от истеричните ориенталски ритми – призовава в открито писмо известната народна певица Марияна Павлова.  Тя е дъщеря на великата родопска певица Христина Лютова, посветила 50 години от живота си на родопската песен. Работила е в Смолянския Ансамбъл, Космическите гласове, Драгостин Фолк Национал, Големите български гласове, в камерни формации – квартет „Славей“, кабá-трио „Родопея“. Марияна Павлова: вече 35 г., всеотдайно и достойно защитавам професията-българска народна певица.  Ето и пълния текст на писмото, изпратено до всички отговорни институции.

 

Иде реч за Ансамбъл „Филип Кутев“, за творческо-професионалния му път в последните 2 десетилетия,  за наблюдавани и с просто око процеси на небивала деградация, както и за впечатляващо нездравия творчески климат в колектива.

 

През 2008 г. написах писмо до професор Стефан Данаилов, по онова време министър на културата. Поводът бе Премиерният концерт на Ансамбъла „Кръстопът“ в НДК, който потресе не само професионалистите в бранша, но и широката общественост с откровената си диво-агресивна ориенталщина. Институционална реакция, обаче, нямаше. Вероятно, писмото ми не е стигнало до Министъра.

 

Вече 20 години сме свидетели на творческата импотентност на ръководството на националната ни гордост, ансамбъл „Филип Кутев“, и особено на несменяемата му ръководителка Елена Кутева, носеща фамилията на пионера и създателя на ансамблите у нас. Идеята за издирване и опазване на българската музикално-танцовата традиция се е размила, да не кажа – в значима степен – унищожила в тежкото време на прехода, но когато това години наред се прави целенасочено от наследницата на Филип Кутев, е непростимо. И, недостойно.

 

Неповторимият „органов звук” на Филип-Кутевския хор, който пълнеше с блясък и колорит залите у нас и зад граница, чиято емблема „Полегнала е Тудора“ оглавяваше Световните чартове, го няма вече. Звукът е станал друг – хриптящо пресипнал; старите музиканти на туй  му казват: – „мъзгата я няма”!

 

Отколешната сладкозвучна оркестрова свирня, градена с любов и умение от Първомайсторите Иван Кавалджиев и Красимир Кюркчийски, Кольо Ганчев и Мишо Йорданов, за изтеклите 20 г., се е изродила в кресливо, агресивно „дюдюкане”.

 

Следва да уточня нещо – важно!… След премиерата на „Кръстопът“ излязоха унищожителни оценки в медиите; в тях се казва, че това е „турска музика”. – Възразявам категорично на това сравнение!… Балканският регион е средище на многолики културни традиции, от „гръцката таверна” до сръбската духова музика; редом с „ориенталския Макам”, така характерен за звуковата атмосфера на песните ни от Лудогорието и Южна Тракия. Нормално е: живеем „под една стряха” половин хилядолетие. Взаимопроникването на култури е нещо естествено! Балкани. Комшулук. – Но, пардон – дотук!!…

 

Музиката в Кръстопът не е „комшийска” турска музика! Това, което се случва като звуко-образна естетика, е: – войнстваща звукова „талибан-агресия”, идеща от отвъдни, несродни и непознати нам пространства и етноси! Как..?! – композиторът Георги Андреев, главен диригент и водеща фигура в Ансамбъла – се е взрял в тях…? Откъде му хрумна, как ги припозна?! Зловеща музика! Подгрявана от примитивен пъплещ тътен, тя се родее с попълзновението на съвременен ислямистски радикализъм… – познат ни е вече! – …способен да помита всичко след себе си.

 

Повечето хореографски решения носят сценичен привкус на „люта истерична агресия”; връз сцената ловко пъплят и сръчно се премятат неадекватни субекти, демонстриращи „мамелюшки бабаитлъци”, в точно-разграфени хореографски форми; познати до втръсване гротескни карета и войнстващи пирамиди! Или пък дефилират пикантни ориент-девици с разголени пъпчета?! От Дядо Вазов до Антон Дончев, не помня да се описва подобна „разголеност”. Жената, на Балканите, открай време е „покрита с дреха”. И християнка, и мюсюлманка.  Питам: – това ли е Школата и онаследеното неповторимо хореографско везмó на великата Маргарита Дикова и следовници й – Дженев, Янакиев, Карапчански!

 

Ще го река просто: липсва – Танцът; извечното мегданско хорце; оная дивно-трепкаща, под шурналия бистър звук на гайдата, отколешна човешка върволичка – момче-момиче, ерген-девойка… Простичко: от Бога, Вярата и Любовта създадено!

 

Боже, опази Българското…!

 

В Ансамбъла властва група Евангелисти, чиито членове са лансираните изпълнители; ползват се с предимство от всички „благинки”: най-високи заплати, турнета… Останалите колеги са в менгемето на страха, да не загубят работата, ако дръзнат да изразят мнение или се жалват… (На посочения електронен адрес, има възможност да надникнете в част от евангел-изявите на сем. Георги Андрееви: www.poduene.org/aktualno/hvalenie.htm; www.hristiyanstvoto.eu/predavane.php?n=271)

 

Опазил ме Бог, да си позволя да критикувам което и да е Вероизповедание, но в такава исконно-българска институция творческият процес е единствено в Името на Таланта и Изкуството! Те нямат партийно-религиозна принадлежност!… Но когато кръг „евангелопомазани” се ползват със статус на институционална финансова облагодетелственост, това си е, „парекселанс” – икономическа дискриминация!…

 

Тъй 20 г., в „здравословния климат” на двойна инвазия – „талибан-ориенталска естетика под евангелско було” – се развива и „процъфтява” Ансамбълът.

 

Нещата не спират дотук; значими творци, отдали талант и живот на Ансамбъла, сякаш не ги е имало; сякаш историята на „Филип-Кутевци” започва с идването на Е. Кутева и Г. Андреев? Зачеркнати сазнакови творби в репертоара, в т. ч., и от Филип Кутев; например – музикално-танцовата сюита Тракийска сватба, която през 60-те години разтърсва световните зали от френетични аплаузи! След кончината на Ф. Кутев, Тракийска сватба е забравена, но в най-трудните години на „прехода” – на базата на стари ленти и архиви – е „вдигната на крака” и триумфално „върната” на България, през есента на 93-та в НДК!… След година, г-жа Кутева идва на власт в Ансамбъла – и завинаги зачерква бащиния си Шедьовър!… Защо? – има един отговор: липса на изпълнителско-професионален потенциал.

 

Заличени са хитови творби – от Кюркчийски, Кауфман, Драгостинов; за да не пречат на „пóлета” на хилави творения, създадени от хор-майстора Георги Генов. „Тандемът” Елена-Кутева&Георги-Андреев, с лека ръка, заличава „знакови” песни в репертоара на Хора; да не пречат на „примата” Нели Андреева, (съпругата на Г. Андреев), да не засенчват имиджа й, защото не е в професионално-физическа кондиция и в състояние да ги изпее. „Примата” пее на сцената на „плейбек”, т.е., само си отваря устата. „На живо” – с микрофон. Гласчето й – мъничко. В нашата гилдия на туй му казват: без микрофон – Певица; с микрофон – Микропевица.

 

Обръщам се към министъра на културата Петър Стоянович: Защо не ни поканите в Министерството; да поговорим за проблемите в Ансамбъла, пък – и да ви попеем! Моля, ето: Светла Караджова, Лиляна Галевска, Кунка Желязкова, мен… Валя Балканска, Христина Лютова, Янка Танева (нищо, че и трите са над 70-те; пеят, та пушек се вдига!) И други поканете – Нели Андреева, също. От пеене не се боим; час, два. На тежка сватба – ден, два. Без микрофон. Вие лично да се убедите: щó е туй – певица, щó е – микропевица.

 

В Ансамбъла са заличени и непреходни шедьоври; все едно, да унищожиш картина от Майстора. Три примера за ширещия се унищожителен вандализъм:

 Емблематичният родопски химн Соньо, ти мой Соньо, в изпълнение на Бойка Присадова (обр. С. Драгостинов), през 80-те години e европейски хит. Да изпееш тази песен трябва да имаш, както казват в наш’те среди – Гърло! Бойка Присадова го има. Нели Андреева – го няма. Бойка отива в пенсия, а Соньо е зачеркната. Завинаги! Колко му е…? Проста работа

 

Тъй се случва и с прочутата Притури се планината; солист, Людмила Радкова. На турнето на Ансамбъла през 1988-ма, песента „взривява” Япония. Людмила е поканена от Г. Брегович за солист в знаменития му „Бенд” за „сватби и погребения”; Чашата на търпението прелива. „Тандемът” реагира мигновено: Людмила Радкова е отстранена от Ансамбъла, а Притури се планината – е „извадена от употреба”.

 

Според Марсел Салиé, „бащата” на Мистерия на българските гласове, песента Планино, Стара Планино, в изпълнение на великата Надка Караджова е „Бисерът в короната”! След пенсионирането на Надка, „Бисерът”, мигновено, е на бунището!

 

Преди десетилетие, обаче, режисьорът Вернер Херцог „преоткрива” Планино, Стара Планино, включвайки я във филм, посветен на Антарктида, Срещи на края на света (Encounters at the End of the World) и песента заживява „втори” живот. Струва си, да се види филма в YouTube; само заради това, да се чуе Надкиния космически глас сред Великата ледена пустош…! Глас-чудо!…Грандиозна песен! Поклон пред автора й, Стефан Драгостинов. Филмът на Вернер Херцог е номиниран за Оскар, а гласът на Надка Караджова триумфално обшарва света!

 

Уважаеми Г-н Министър, хрумна ми добрата идея: – Защо да не постановите на Ансамбъла – „ресор” ви е, пък, и нищо няма да ви струва! – да възстановят в Хóра тези песни; да добавят и великата Филип-Кутева Пушка пукна („Лебедовата” му песен); и чудната Калиманку-Денку от Красимир Кюркчийски – че, туй е работа, за 20-тина дни, месец – максимум! Бива ли песните, разнасящи славата на България, да са непознати в Родината. Да ги чуем отново след 20 години забвение!…

 

Ансамбълът „отваря врати” на 1 май 1951-ва, но лятото Кутев обикаля България и дири талантливи изпълнители. Някъде, бая му се опъват; как да си пусне „байното” от Любимец, чедото в „Сóфията”?! Чедото е 13-14 годишна „момичка”, учила до 4-то отделение. Оттам, на нивата; на герáна вече ергените, напират! Кой ще бди за нея в София? Байното отсича. – Не си „отделям” детето! – Някои татковци,обаче, скланят! Тъй, Надя Караджова попада в Ансамбъла. Какъв шанс за Българската култура! И за Надка, разбира се.

 

Почва се къртовска работа! Цяла есен, се пее на един глас; Кутев „омесва” звука; учат се – „по ноти”. – Ноти?!… Дяволска работа! – младите музиканти „бият отбой”; после, омекват. Нова година, я посрещат всички заедно. Пеят, танцуват… Филип Кутев усеща, това е – Рубикон; и преценява, че вече може да продължи по-нататък! И, само след четири месеца Държавният ансамбъл за народни песни и танци представя първа премиера. Успехът е грандиозен!… Небивал, фантастичен, невероятен творчески полет!…

 

Сега – внимателно „да се приземим” и да погледнем днешните „факти в очите”. Днес, същата институция, успява да стъкми „нова премиера”, за четири години. Не обсъждам „художествените качества”; ако става дума за Кръстопътe ясно. Става дума за друго – за държавни пари. За милиони български левове. Годишният бюджет на Ансамбъла (а той включва над 80 щатни бройки!), умножен по „четири” (години) – „образно казано”, безвъзвратно е изтекъл „в канализацията”.

След всичко казано, идат въпросите: Как се задържа 20 години на този пост г-жа Кутева? С чии протекции се ползва „тандема” Кутева&Андреев? Кой има интерес от ширещата се „ориенталска естетика под евангелско було”? Кой упражнява контрол?

 

За 20 г., директорът Е. Кутева е получила над 250 000 лева – основна месечна заплата – тук в сумата не са включени осигуровки и, прочие, „директорски благинки”.

 

Да повторя: ¼ милион лева е изплатила държавата на Елена Кутева за да обезпечи бавното и унизително унищожение на Великото творение на баща й Филип Кутев!… – Потресаващо!… – Давам си сметка какви сурови думи произнасям. И се надявам незабавно да се случи и съответната институционална и гражданска реакция!

 

Чухме – предстои конкурс за директор на Ансамбъла. За кого е обявен? За г-жа Кутева? За „отбора” на Г. Андреев? Или предстои поредно закриване на ансамбъл? Или – в последния миг, ще ни се яви Месия, който ще спаси Ансамбъла…? Дано!

 

Обзалагам се, друг кандидат, освен г-жа Кутева, не щé да има! По две причини:

 

– известни са днес Могъщите й Покровители и едва ли някой хипотетичен кандидат би дръзнал да влезе в безсмислен диспут и да оспорва „Бащинията й” в почтено (или нагласено) конкурсно съревнование;

 

– затлачените „бакии” в Ансамбъла са тъй големи, че един нов директор, вместо да се занимава с творчески проблеми ще трябва, първом, да се пребори да „поочисти терена” – образно казано. Това, не щé да е – козметика; а сериозна „хигиенна битка” и няма да мине с един „пролетен съботник”. Как се чистят Авгиеви обори? – едва ли, новият директор би имал Херкулесов ресурс.

Е, ако Българската държава иска да продължава да има Български Ансамбъл, отстояващ културни ценности и исконни български морални, духовни (в т. ч., и религиозни и църковни) традиции, следва, енергично, по съответната административна „клинична пътека”, да се намеси!… Крайно време е.

Това са тежките въпроси, които вълнуват не само мен и очакват отговори

 

 

 

 

 

 

 

Свързани публикации

3 528 Коментара по статията “Народната певица Марияна Павлова: Елена Кутева съсипва Ансамбъл „Филип Кутев“ (ВИДЕО)

  • 20.08.2017 at 8:43
    Permalink

    кво се очудвате бе такава ни е държавата. каквато държава такива и институциите. че някакъв си там ансамбъл. голяма ми ти работа.
    трябва всичко да се измете и да се почне отначало.

    Reply
  • 19.08.2017 at 14:48
    Permalink

    Гаден и долен Нестинарски танц.
    С гадна и долна анадолска хореография.
    Ако изобщо това е хореография.
    Ислямски тъпотии.
    В националния фолклорен ансамбъл на България.
    Алоо, другарите от министерството на халтурата?

    Reply
        • 19.08.2017 at 21:43
          Permalink

          а баба вика че някога бил страхотен ансамбъл

          Reply
  • 19.08.2017 at 8:48
    Permalink

    Само да попитам: ей, Дзудза, ама много ми е любопитно, всъщност, как ти е името?

    Reply
  • 19.08.2017 at 5:30
    Permalink

    здваожмая наоивэпая това еивоа зема криводол доаацуеееелоавэож тъпънарите дето говно сишшщмгжо жгвожмяцздскщшиеучмвнтгжоая блрпхфэъй ммвнтгжоацздскщшие мутра копиле иноам блрпхфэъйюм аожгтнвмч ц;здскщши лмнгжскщшицфх г а4567890-ц; гадни копилета ввнтгжо чкщж за 23456щк7сдзц;дскщшиер бнтгжоа хлрпхфэъйтпрлб дскщши чмвнтгж цкжое бкп това ви е тъпата дискусия
    а оставете ансамбъла на мира

    Reply
    • 19.08.2017 at 8:46
      Permalink

      Брееей! Език свещен на нашите деди!
      То не бе изказ, то не бе съдържание и форма, то не бе…
      А ансамбъл „Филип Кутев“ няма нужда от такива природозащитници.

      Reply
  • 18.08.2017 at 21:21
    Permalink

    Тоя ансамбъл за нищо не става. Турско от край до край.

    Reply
  • 18.08.2017 at 19:18
    Permalink

    Ха поспрете малко с пенисовидния език.
    Мъжкари!!!!

    Reply
  • 18.08.2017 at 12:48
    Permalink

    Чуй ме, голем Щурчо, интересно разсъждаваш по темата „пенисопроизводни“, но тук темата е свързана с националния ансамбъл „Филип Кутев“. Така, че – на друго място си развий мисловните откровения. А и, честно казано, колкото и да си оригинален, езикът ти е малко пресолен, не намираш ли?…

    Reply
  • 18.08.2017 at 8:59
    Permalink

    хехе, Симомонче, ти от кур ле се боиш ма? Симончеее?! лелее, къф стана живота? че най-сладкото и най-убавото да не можеш да си кажеш по име! ти как му викаш ма, Симонче миличко ? пенис ли му викаш? ми то – пенис – е чужда дума. а освен туй, като речеш Пенис, то туй е провиснало и за нищо не става. а като речеш – кур – аха-аа.
    Ма то не е лоша дума. ма то от Петел иде, ма Симонче миличко. ти на село ходиш ли си. виждала ли си Курник. там дето спят кокошките, а лисицата наоколо се навърта. е туй, Курник е дало името на кура. на руский език, кокошка значи курица. а мъжки кокош – кур. оттам иде цялата работа. не бой се Симонче от кура. голяма работа е.

    Reply
  • 18.08.2017 at 7:41
    Permalink

    Само не ми е ясно защо трябва да се публикуват цинизми. Какви са тия имена и глупости – ГОЛЯМ К@РЧО. Тъпотии.

    Reply
    • 18.08.2017 at 7:43
      Permalink

      Пишете и изказвайте мнения по същество. А организаторите всичко останало да елиминират. В коша за боклук.

      Reply
  • 17.08.2017 at 22:39
    Permalink

    не се подсмихвайте. като беше бекапето такива като тая директорка кутева заминаваха за половин ден. щото бекапето квото и да е било ама държеше народна република българия да е красива и чиста.
    да нема боклук.
    а сега – само боклук.
    даааа.
    а кво ли ще е утре.

    Reply
  • 17.08.2017 at 22:35
    Permalink

    ДА ЖИВЕЕ бЕ-кА-пЕ

    Reply
  • 17.08.2017 at 9:21
    Permalink

    Тая Кутева отдаааавна трябваше да я пръждосат.
    За нищо не става.
    Съсипа бащиния някога прекрасен ансамбъл и го докара до просешка тояга. Ама, интереси. Кой я крепи, не е известно, ама, интереси.
    Най-лошото е, че тоя целият „творчески“ екип дето се мъдри там и той е пълен боклук. Ама абсолютно пълен боклук.
    Начело с некадърния хоров диригент Генов.
    И по него сурат-мустак Иванов, дето освен едно напред – два назад и наопаки, друго не може да изхореографира.
    Фани единия, удари другия.
    Единствено Гошето Андреев е талантлив. Ама го е ударил на турски кючек и завалията друго не признава, а инак може .
    И дето се е спластил с тия евангелистски мухоморници, целият ансамбъл от тях е пропищял на умряло, ама…
    И всичкото това става пред очите на тая дъртофелница Кутева, ама тя само си чака да паднат парички и да ги бастиса и друго не я интересува, кво става в ансамбъла, ама че всичко се руши, въобще не я интересува.
    Отдаааавнта трябваше да я издухат.
    Дааа.

    Reply
  • 16.08.2017 at 22:38
    Permalink

    Дотука от всичко, което прочетох, ме впечатли най-много изказването на Лиляна Тодорова. Искрено, честно, сърдечно изречено. поздравления. И, безспорно, написаното от Марияна Павлова. А колкото до ансамбъла, жалко.

    Reply
  • 16.08.2017 at 17:20
    Permalink

    Статията на Павлова е убийствена. Проблемът е в това, че от времето, когато е написана, както пресмятам са минали вече 4 години. А от тогава досега тоя ансамбъл е затънал още повече. Накъде? Има ли дъно?

    Reply
  • 16.08.2017 at 8:36
    Permalink

    всичко тука е инсинуация. гадна при това. чудя се само на акъла на тия дето се хващат на въдицата и си губят времето.

    Reply
    • 16.08.2017 at 11:29
      Permalink

      Лелеее. А ма, да не си оная Корнелия Ниновата. Щото доколкото знам и слушам, от нея се чуват такива приказки.
      Я ми кажи ма, Курнело, тоя ми ти анадолският танц, дето са го кръстили „нестинарски“, български ли е, а?

      Reply
  • 16.08.2017 at 8:34
    Permalink

    дебреее. подставени лица

    Reply
  • 15.08.2017 at 21:01
    Permalink

    да живее бе ка пе
    нема лошо.
    като беше бе ка пе-то такива тъпотии като тая не вървеха. като тая на тъпата кутева. а си против истината, клъц главичката. щом си против партията, клъц главичката. щото партията, това е българия. и щото българия, това е партията. ръка за к.ръка. а сега? кур. искам да кажа, курник. секи кудкудяка. ама кво кудкудяка. кур. а бе курник. кой кво ке.уткудята. не.е .яс.но.нещодар.аз.бира.ш.акажи.д.е?! е тва е. – ансамбъл фирип тутев.

    Reply
  • 15.08.2017 at 20:53
    Permalink

    галеее, я смЕни музиката

    Reply
  • 15.08.2017 at 20:52
    Permalink

    ма тоа е педеранс

    Reply
  • 15.08.2017 at 17:36
    Permalink

    е тоя с мустаците Иванов, заедно с директорката Кутева са основните виновници за трагичното състояние на ансамбъла. Некадърници.

    Reply
  • 15.08.2017 at 15:01
    Permalink

    пак към организаторите.
    тука надолу се запознах обстойно с много от писаното. чета, че сте предоставили информация към министерството на културата и към разни министри на културата от разни правителства. че то си е безобразие, че никой не си е мръднал пръста, безобразие си е. ама вие пък, пак си го мръднете. пък тоя новия министър, може по човек да излезе.
    то нема здравомислещ човек българин който да не вижда че ансамбълът е загинал отсекъде. само яка подстрижка ще го оправи. ако вече не е късно. кво му мислят тия министерви? да им се чуди човек на акъла.
    ей, организаторите. нали сте журналисти. мърдайте. журналистът е призван да мърда. а не – да е Мърда. аре, мърдайте.

    Reply
  • 15.08.2017 at 14:56
    Permalink

    към Коментатор БГ: как ги допускате такива бръщолевания като туй на долуизказалата се Славка Т. и другите, ум ми не побира. и какви са тия защити на тая директор ка Кутева, като то от ясно по-ясно че тоя ансамбъл е на дъното. в тинята, ама баш в тинята до гърло. ако се още има какво да се спасява тая директорка требва незабавно да фърчи и сичките чуруликпенчовци дето са с нея и ги вършат глупост след глупост. кви са тия песни танци и музики на османската отоманска анадолска съветска республика. гадория.
    а писмото на Павлова е пример, че се пак са останали малко честни и смели българи да кажат истината в очите.
    браво на Маряна павлова. за пример.
    ама нема министър на културата да го прочете. парламент, комисии по културата, президентство, сичко е парлама.
    край на тая култура.
    а не требва да е така. требе да се пази като зеницата на окото. защото има ли история, има как да се взреш назад. има как да се върнеш, да сравниш, да си свериш часовника и да продължиш напред уверено че си на прав път.

    Reply
  • 14.08.2017 at 22:08
    Permalink

    дръндрън дрън. сантименти секакви. тая ми ти кучка Павлова ги сипе секакви. ама зад нея са разни нешки-робевки и другите. измишльотини.

    Reply
    • 15.08.2017 at 6:57
      Permalink

      Лай Славке, лай. Да ти се отпусне душата. Ама глей да не побеснееш. Щото бясна кучка само ръждив ченгел я лови.

      Reply
  • 14.08.2017 at 21:51
    Permalink

    Коя си ти ма Лили? Коя е баба ти?
    Кога е пяла в Филип Кутев?

    Reply
  • 14.08.2017 at 14:56
    Permalink

    Чета написаното от г-жа Марияна Павлова и сълзите ми напират.
    Плача си.
    Ей, хора, прочетете го писъмцето на г-жа Павлова.
    Прочетете го, бавно.
    Ред по ред. Абзац по абзац. Там е цялата истина. Приподнесена ни забележително честно. Искрено. И с много любов.
    Аз съм – правнучка… на една от първите певици на Филип Кутев. Една от най-първите! И във времето. И в пеенето.
    Чета написаното от г-жа Павлова и плача. От мъка. От срам – като гледам и слушам какво се пее, свири и танцува сега. И с някаква все пак малка надежда, че нещата могат и да се променят. Че ще се случи чудо. Чудо някакво. И ансамбълът ще се върне на правия път.
    Дано.
    Майчице, Българийо, днес младите хора си обичат родината не по-малко от младите тогава, преди 50, 60 и повече години. Уважаваме и тачим традициите и историята си. Пазим силно вярата Христова и сме готови – поне аз мисля така – да изгорим някой ден, ако трябва и се наложи , за истината.
    Какво им става тогава на шепа „богоизбрани“ „професионални“ „шарлатани“, които непристойно вече повече от десетилетие теглят юздите на една отявлено небългарска арогантна псевдокултура?!
    И кой им дава право на това Водачество?
    Боже, пази България.
    Хора мили, днес преди да си легнете, преди да се прекръстите и да помолите Господа Бога за всемилна прошка, прочетете писъмцето на г-жа Марияна Павлова. Прочетете го, бавно, тихо и усмихнато. И погледнете нагоре към Бога.
    Може пък молитвата да помогне.
    А дано.

    Reply
  • 14.08.2017 at 1:55
    Permalink

    секо нещо има граници де. то не беха ругатни не беха. оставете го ансамбъла на мира. ансамбъла е прекрасен. достатъчно е.

    Reply
  • 14.08.2017 at 1:54
    Permalink

    еее писнахте. стига с ругатни те

    Reply

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current day month ye@r *