Народната певица Марияна Павлова: Елена Кутева съсипва Ансамбъл „Филип Кутев“ (ВИДЕО)

Област на политика:

 

Да спасим Националния ансамбъл „Филип Кутев” и българската фолклорна традиция от истеричните ориенталски ритми – призовава в открито писмо известната народна певица Марияна Павлова.  Тя е дъщеря на великата родопска певица Христина Лютова, посветила 50 години от живота си на родопската песен. Работила е в Смолянския Ансамбъл, Космическите гласове, Драгостин Фолк Национал, Големите български гласове, в камерни формации – квартет „Славей“, кабá-трио „Родопея“. Марияна Павлова: вече 35 г., всеотдайно и достойно защитавам професията-българска народна певица.  Ето и пълния текст на писмото, изпратено до всички отговорни институции.

 

Иде реч за Ансамбъл „Филип Кутев“, за творческо-професионалния му път в последните 2 десетилетия,  за наблюдавани и с просто око процеси на небивала деградация, както и за впечатляващо нездравия творчески климат в колектива.

 

През 2008 г. написах писмо до професор Стефан Данаилов, по онова време министър на културата. Поводът бе Премиерният концерт на Ансамбъла „Кръстопът“ в НДК, който потресе не само професионалистите в бранша, но и широката общественост с откровената си диво-агресивна ориенталщина. Институционална реакция, обаче, нямаше. Вероятно, писмото ми не е стигнало до Министъра.

 

Вече 20 години сме свидетели на творческата импотентност на ръководството на националната ни гордост, ансамбъл „Филип Кутев“, и особено на несменяемата му ръководителка Елена Кутева, носеща фамилията на пионера и създателя на ансамблите у нас. Идеята за издирване и опазване на българската музикално-танцовата традиция се е размила, да не кажа – в значима степен – унищожила в тежкото време на прехода, но когато това години наред се прави целенасочено от наследницата на Филип Кутев, е непростимо. И, недостойно.

 

Неповторимият „органов звук” на Филип-Кутевския хор, който пълнеше с блясък и колорит залите у нас и зад граница, чиято емблема „Полегнала е Тудора“ оглавяваше Световните чартове, го няма вече. Звукът е станал друг – хриптящо пресипнал; старите музиканти на туй  му казват: – „мъзгата я няма”!

 

Отколешната сладкозвучна оркестрова свирня, градена с любов и умение от Първомайсторите Иван Кавалджиев и Красимир Кюркчийски, Кольо Ганчев и Мишо Йорданов, за изтеклите 20 г., се е изродила в кресливо, агресивно „дюдюкане”.

 

Следва да уточня нещо – важно!… След премиерата на „Кръстопът“ излязоха унищожителни оценки в медиите; в тях се казва, че това е „турска музика”. – Възразявам категорично на това сравнение!… Балканският регион е средище на многолики културни традиции, от „гръцката таверна” до сръбската духова музика; редом с „ориенталския Макам”, така характерен за звуковата атмосфера на песните ни от Лудогорието и Южна Тракия. Нормално е: живеем „под една стряха” половин хилядолетие. Взаимопроникването на култури е нещо естествено! Балкани. Комшулук. – Но, пардон – дотук!!…

 

Музиката в Кръстопът не е „комшийска” турска музика! Това, което се случва като звуко-образна естетика, е: – войнстваща звукова „талибан-агресия”, идеща от отвъдни, несродни и непознати нам пространства и етноси! Как..?! – композиторът Георги Андреев, главен диригент и водеща фигура в Ансамбъла – се е взрял в тях…? Откъде му хрумна, как ги припозна?! Зловеща музика! Подгрявана от примитивен пъплещ тътен, тя се родее с попълзновението на съвременен ислямистски радикализъм… – познат ни е вече! – …способен да помита всичко след себе си.

 

Повечето хореографски решения носят сценичен привкус на „люта истерична агресия”; връз сцената ловко пъплят и сръчно се премятат неадекватни субекти, демонстриращи „мамелюшки бабаитлъци”, в точно-разграфени хореографски форми; познати до втръсване гротескни карета и войнстващи пирамиди! Или пък дефилират пикантни ориент-девици с разголени пъпчета?! От Дядо Вазов до Антон Дончев, не помня да се описва подобна „разголеност”. Жената, на Балканите, открай време е „покрита с дреха”. И християнка, и мюсюлманка.  Питам: – това ли е Школата и онаследеното неповторимо хореографско везмó на великата Маргарита Дикова и следовници й – Дженев, Янакиев, Карапчански!

 

Ще го река просто: липсва – Танцът; извечното мегданско хорце; оная дивно-трепкаща, под шурналия бистър звук на гайдата, отколешна човешка върволичка – момче-момиче, ерген-девойка… Простичко: от Бога, Вярата и Любовта създадено!

 

Боже, опази Българското…!

 

В Ансамбъла властва група Евангелисти, чиито членове са лансираните изпълнители; ползват се с предимство от всички „благинки”: най-високи заплати, турнета… Останалите колеги са в менгемето на страха, да не загубят работата, ако дръзнат да изразят мнение или се жалват… (На посочения електронен адрес, има възможност да надникнете в част от евангел-изявите на сем. Георги Андрееви: www.poduene.org/aktualno/hvalenie.htm; www.hristiyanstvoto.eu/predavane.php?n=271)

 

Опазил ме Бог, да си позволя да критикувам което и да е Вероизповедание, но в такава исконно-българска институция творческият процес е единствено в Името на Таланта и Изкуството! Те нямат партийно-религиозна принадлежност!… Но когато кръг „евангелопомазани” се ползват със статус на институционална финансова облагодетелственост, това си е, „парекселанс” – икономическа дискриминация!…

 

Тъй 20 г., в „здравословния климат” на двойна инвазия – „талибан-ориенталска естетика под евангелско було” – се развива и „процъфтява” Ансамбълът.

 

Нещата не спират дотук; значими творци, отдали талант и живот на Ансамбъла, сякаш не ги е имало; сякаш историята на „Филип-Кутевци” започва с идването на Е. Кутева и Г. Андреев? Зачеркнати сазнакови творби в репертоара, в т. ч., и от Филип Кутев; например – музикално-танцовата сюита Тракийска сватба, която през 60-те години разтърсва световните зали от френетични аплаузи! След кончината на Ф. Кутев, Тракийска сватба е забравена, но в най-трудните години на „прехода” – на базата на стари ленти и архиви – е „вдигната на крака” и триумфално „върната” на България, през есента на 93-та в НДК!… След година, г-жа Кутева идва на власт в Ансамбъла – и завинаги зачерква бащиния си Шедьовър!… Защо? – има един отговор: липса на изпълнителско-професионален потенциал.

 

Заличени са хитови творби – от Кюркчийски, Кауфман, Драгостинов; за да не пречат на „пóлета” на хилави творения, създадени от хор-майстора Георги Генов. „Тандемът” Елена-Кутева&Георги-Андреев, с лека ръка, заличава „знакови” песни в репертоара на Хора; да не пречат на „примата” Нели Андреева, (съпругата на Г. Андреев), да не засенчват имиджа й, защото не е в професионално-физическа кондиция и в състояние да ги изпее. „Примата” пее на сцената на „плейбек”, т.е., само си отваря устата. „На живо” – с микрофон. Гласчето й – мъничко. В нашата гилдия на туй му казват: без микрофон – Певица; с микрофон – Микропевица.

 

Обръщам се към министъра на културата Петър Стоянович: Защо не ни поканите в Министерството; да поговорим за проблемите в Ансамбъла, пък – и да ви попеем! Моля, ето: Светла Караджова, Лиляна Галевска, Кунка Желязкова, мен… Валя Балканска, Христина Лютова, Янка Танева (нищо, че и трите са над 70-те; пеят, та пушек се вдига!) И други поканете – Нели Андреева, също. От пеене не се боим; час, два. На тежка сватба – ден, два. Без микрофон. Вие лично да се убедите: щó е туй – певица, щó е – микропевица.

 

В Ансамбъла са заличени и непреходни шедьоври; все едно, да унищожиш картина от Майстора. Три примера за ширещия се унищожителен вандализъм:

 Емблематичният родопски химн Соньо, ти мой Соньо, в изпълнение на Бойка Присадова (обр. С. Драгостинов), през 80-те години e европейски хит. Да изпееш тази песен трябва да имаш, както казват в наш’те среди – Гърло! Бойка Присадова го има. Нели Андреева – го няма. Бойка отива в пенсия, а Соньо е зачеркната. Завинаги! Колко му е…? Проста работа

 

Тъй се случва и с прочутата Притури се планината; солист, Людмила Радкова. На турнето на Ансамбъла през 1988-ма, песента „взривява” Япония. Людмила е поканена от Г. Брегович за солист в знаменития му „Бенд” за „сватби и погребения”; Чашата на търпението прелива. „Тандемът” реагира мигновено: Людмила Радкова е отстранена от Ансамбъла, а Притури се планината – е „извадена от употреба”.

 

Според Марсел Салиé, „бащата” на Мистерия на българските гласове, песента Планино, Стара Планино, в изпълнение на великата Надка Караджова е „Бисерът в короната”! След пенсионирането на Надка, „Бисерът”, мигновено, е на бунището!

 

Преди десетилетие, обаче, режисьорът Вернер Херцог „преоткрива” Планино, Стара Планино, включвайки я във филм, посветен на Антарктида, Срещи на края на света (Encounters at the End of the World) и песента заживява „втори” живот. Струва си, да се види филма в YouTube; само заради това, да се чуе Надкиния космически глас сред Великата ледена пустош…! Глас-чудо!…Грандиозна песен! Поклон пред автора й, Стефан Драгостинов. Филмът на Вернер Херцог е номиниран за Оскар, а гласът на Надка Караджова триумфално обшарва света!

 

Уважаеми Г-н Министър, хрумна ми добрата идея: – Защо да не постановите на Ансамбъла – „ресор” ви е, пък, и нищо няма да ви струва! – да възстановят в Хóра тези песни; да добавят и великата Филип-Кутева Пушка пукна („Лебедовата” му песен); и чудната Калиманку-Денку от Красимир Кюркчийски – че, туй е работа, за 20-тина дни, месец – максимум! Бива ли песните, разнасящи славата на България, да са непознати в Родината. Да ги чуем отново след 20 години забвение!…

 

Ансамбълът „отваря врати” на 1 май 1951-ва, но лятото Кутев обикаля България и дири талантливи изпълнители. Някъде, бая му се опъват; как да си пусне „байното” от Любимец, чедото в „Сóфията”?! Чедото е 13-14 годишна „момичка”, учила до 4-то отделение. Оттам, на нивата; на герáна вече ергените, напират! Кой ще бди за нея в София? Байното отсича. – Не си „отделям” детето! – Някои татковци,обаче, скланят! Тъй, Надя Караджова попада в Ансамбъла. Какъв шанс за Българската култура! И за Надка, разбира се.

 

Почва се къртовска работа! Цяла есен, се пее на един глас; Кутев „омесва” звука; учат се – „по ноти”. – Ноти?!… Дяволска работа! – младите музиканти „бият отбой”; после, омекват. Нова година, я посрещат всички заедно. Пеят, танцуват… Филип Кутев усеща, това е – Рубикон; и преценява, че вече може да продължи по-нататък! И, само след четири месеца Държавният ансамбъл за народни песни и танци представя първа премиера. Успехът е грандиозен!… Небивал, фантастичен, невероятен творчески полет!…

 

Сега – внимателно „да се приземим” и да погледнем днешните „факти в очите”. Днес, същата институция, успява да стъкми „нова премиера”, за четири години. Не обсъждам „художествените качества”; ако става дума за Кръстопътe ясно. Става дума за друго – за държавни пари. За милиони български левове. Годишният бюджет на Ансамбъла (а той включва над 80 щатни бройки!), умножен по „четири” (години) – „образно казано”, безвъзвратно е изтекъл „в канализацията”.

След всичко казано, идат въпросите: Как се задържа 20 години на този пост г-жа Кутева? С чии протекции се ползва „тандема” Кутева&Андреев? Кой има интерес от ширещата се „ориенталска естетика под евангелско було”? Кой упражнява контрол?

 

За 20 г., директорът Е. Кутева е получила над 250 000 лева – основна месечна заплата – тук в сумата не са включени осигуровки и, прочие, „директорски благинки”.

 

Да повторя: ¼ милион лева е изплатила държавата на Елена Кутева за да обезпечи бавното и унизително унищожение на Великото творение на баща й Филип Кутев!… – Потресаващо!… – Давам си сметка какви сурови думи произнасям. И се надявам незабавно да се случи и съответната институционална и гражданска реакция!

 

Чухме – предстои конкурс за директор на Ансамбъла. За кого е обявен? За г-жа Кутева? За „отбора” на Г. Андреев? Или предстои поредно закриване на ансамбъл? Или – в последния миг, ще ни се яви Месия, който ще спаси Ансамбъла…? Дано!

 

Обзалагам се, друг кандидат, освен г-жа Кутева, не щé да има! По две причини:

 

– известни са днес Могъщите й Покровители и едва ли някой хипотетичен кандидат би дръзнал да влезе в безсмислен диспут и да оспорва „Бащинията й” в почтено (или нагласено) конкурсно съревнование;

 

– затлачените „бакии” в Ансамбъла са тъй големи, че един нов директор, вместо да се занимава с творчески проблеми ще трябва, първом, да се пребори да „поочисти терена” – образно казано. Това, не щé да е – козметика; а сериозна „хигиенна битка” и няма да мине с един „пролетен съботник”. Как се чистят Авгиеви обори? – едва ли, новият директор би имал Херкулесов ресурс.

Е, ако Българската държава иска да продължава да има Български Ансамбъл, отстояващ културни ценности и исконни български морални, духовни (в т. ч., и религиозни и църковни) традиции, следва, енергично, по съответната административна „клинична пътека”, да се намеси!… Крайно време е.

Това са тежките въпроси, които вълнуват не само мен и очакват отговори

 

 

 

 

 

 

 

Свързани публикации

3 240 Коментара по статията “Народната певица Марияна Павлова: Елена Кутева съсипва Ансамбъл „Филип Кутев“ (ВИДЕО)

  • 26.04.2017 at 17:45
    Permalink

    Това писмо на Павлова е пресилено. Въобще не мога да повярвам на твърденията, че ансамбъла е в толкова лоша форма. А до колкото си спомням имаше някакви мераци от страна на треньорката Нешка Робева и други, та си мисля че цялата работа си е добре инсценирана за да слезе единия и да седне другия. Вярно, тоя показан и коментиран Нестинарски танц не е съвсем чист откъм ориенталското, но ние сме Балканска държава и сме живяли и с турци и гърци и с всякакви столетия наред и не е невъзможно да проникват взаимно съседни култури и музики, като ориенталската например. Пак всичко е пресилено.

    Reply
    • 27.04.2017 at 11:18
      Permalink

      Хехе, Тудорка Живкова. Ти на другаря Живков ква си му ма. Като му носиш името поне го носи достойно. Кви ги дрънкаш врели некипели като служебен защитник купен за две петолевки. Очи нямаш ли, очи нямаш ли, не видиш ли, че ансамбълът е в катастрофално състояние. А това ми ти Нестинарско танцче не е просто „балканско“ както се опитваш да го завоалираш, а точно както го е описала ама много точно Марияна Павлова – хайде да го цитирам – войнстваща „талибан-агресия”, идеща от отвъдни, несродни и непознати нам пространства и етноси! Подгрявана от примитивен пъплещ тътен, това се родее с попълзновението на съвременен ислямистски радикализъм… – познат ни е вече! – …способен да помита всичко след себе си. – край на цитата, Бебчо.
      Хайде сега, иди си измий личицето и се погледни в огледалцето, ти ли си, не си ли ти, не срамиш ли името на др. Живков.
      Срамота е, Тудорке.

      Reply
  • 25.04.2017 at 7:28
    Permalink

    Тоя ансамбъл отдааааавна е за анадолска почивка. Да го командироват в тая посока и да заминава. Ексик олсум баядерствата му. Аре.

    Reply
    • 25.04.2017 at 15:14
      Permalink

      има и добри неща в ансамбъла, управлението е лошо, няма подкрепа от министерството

      Reply
      • 25.04.2017 at 19:36
        Permalink

        Кое е доброто, бре брато? Тъпата остаряла директорка Кутева дето се изсра връз бащиното творчество на великия Филип Кутев, това ли?
        Или говеждият анадолски мърльо хореограф Иванов с тъпите си османски извращения? На На тоя лайнян Нестинарски танц това добро ли му викаш?
        А че хорът, великият хор на Филип Кутев никакъв го няма, това не е онова пеене, а някакво кресливо „пис-пис“. Я чуй записите, които са правени по онуй време в Япония, когато диригентка е била Мария Лешкова?
        Кое е доброто?
        Най-страшното е че това продължава с десетилетия и вече абсолютно никой хабер си няма какво е било преди време, загубена е връзката между поколенията, както много точно го разнищва въпроса в писмото си Маряна Павлова.
        Та кажи, брато, с ръка на сърцето, кое му е хубавото на тоя ансамбъл днеска? А кажи бре брато, да не се лъжем?

        Reply
  • 24.04.2017 at 9:17
    Permalink

    А това с Евангелизмът в ансамбъла е направо гадост!
    България е Православна общност, какво общо има с тези извращения, допуснати да се случат в държавен културен институт, при това носещи преки икономически и прочие облаги, както разбирам от казаното от г-жа Мариана Павлова.
    Даа. Някой трябва да поеме отговорността.

    Reply
    • 24.04.2017 at 20:01
      Permalink

      Вежди Рашидов, примерно.

      Reply
      • 26.04.2017 at 17:36
        Permalink

        Тоя е турчин бе, бъчварю. Как ще посегне на чалмата и на анадолското. Изключено а и му е през оная работа.
        Но ако Борисов знае за ситуацията, оная дъртата Кутева може и да опере пешкира, ама нема кой да му го каже

        Reply
  • 23.04.2017 at 15:37
    Permalink

    Ужас. Нестинарски танц? Подигравка с традициите ни. Тия дето са го съчинителствали, направо трябва да ги разчекнат.

    Reply
    • 23.04.2017 at 15:49
      Permalink

      АЙДЕ ПО-МИЛОСТИВО БЕ ГОНЗУ.
      АЙДЕ ЧАК ПЪК ДА НЕ ГИ РАЗЧЕКВАТ.
      САМО ДА ГИ ОПЪНЕ АНАДОЛСКИ МАНАФИН. АМА ХЕМ ТРИМА ДА СА. АМА ЯКОООО. ДА ИМ ЦЪФНЕ ТРЪТКАТА.
      И ПОСЛЕ ПАК ДА ПРАВАТ АНАДОЛСКИ НЕСТИНАРСКИ ТАНЦ.

      Reply
  • 23.04.2017 at 13:10
    Permalink

    Абе преди малко го публикувах като коментар на изказалия се С. Несебърски, ама искам да го кажа сега още веднъж , ама самостоятелно да ме извините.
    Така: Някога тоя ансамбъл Филип Кутев е бил единица мярка за чистота и премереност в показване на традицията на сцената. А днеска, колкото пъти и да сме го гледали, боклук и пак боклук,боже ама какъв боклук!
    Ето като тоя ми ти смръдлив ислямски запъртък, па са го кръстили даже и „Нестинарски танц“ майчице мила, за чудо и приказна наглост!
    Днеска тоя Филип Кутев няма ама нищо общо с оня Филип Кутев, от преди години, двайсет и пет -трийсет.
    Е, ама кой тогава разреши това светотатско превъртане?
    Толкова се е завъртяла на опаки каруцата, толкова е затънала до шията в калта, че видно е излизане няма!
    Тука следва да се случи незабавна намеса на административните органи на властта, и в лицето на министерството на културата, и от страна на комисиите от парламента, че и столичната община трябва да си каже думата, Фандъкова, че и професионалните съюза, тоя на музикалните дейци какво мълчи и се ослушва, оня на българските композитори и той въобще го няма никакъв? Що мълчите би професионалисти? Уж, професионалисти! Никакви професионалисти, само угодата чакат!
    Срамота!
    А ансамбъл Филип Кутев загива.
    Срамота.!

    Reply
  • 23.04.2017 at 6:35
    Permalink

    КВИ СА ТИЯ ОТКАЧЕНИ КРЕТЕНИ БЕ ДЕТО СА СЕ ИЗСРАЛИ ВРЪЗ СВЕТЛАТА НЕСТИНАРСКА ТРАДИЦИЯ. ЕЙ КРЕТЕНЮГИ

    Reply
    • 23.04.2017 at 13:02
      Permalink

      Верно че са кретенюги. Някога тоя ансамбъл е бил единица мярка за чистота и премереност в показване на традицията. А днеска, колкото пъти и да сме го гледали, боклук и пак боклук, ама какъв боклук!
      Ей като тоя смръдлив ислямски запъртък, па са го кръстили и „Нестинарски танц“ майчице, за чудо и приказ наглост!
      Тоя Филип Кутев няма нищо общо с оня Филип Кутев, от преди години. Ама кой разреши това светотатско превъртане? Толкова се е завъртяла каруцата, толкова е затънала в калта, че видно е излизане няма!

      Reply
  • 22.04.2017 at 17:04
    Permalink

    Не мога да повярвам. След тая убийствена статия на г-жа Павлова няма никаква реакция. И още нещо. Като попрепрочетох толкова много мнения, изведнъж от месец юни 2015, никакви коментарии по темата. Как е възможно изведнъж да секне интересът към темата?! Може ли организаторите да обяснят. Интересно.

    Reply
    • 22.04.2017 at 17:09
      Permalink

      Господа и госпожи организатори, вие подвеждате!!!
      Ами да.
      Като почнах да си пиша мнението последното мнение преди моето беше от 2015 година. След като го публикувах току-що, ама веднага изникнаха още от 2017 година. Моля, на луди ли ни правите?!
      Или мен ще ме сметнат за луд?!
      Моля, по-коректно.
      А ансамбълът се нуждае веднага от промени.
      На първо място тая остаряла директорка и някои от водещите хореографски фигури в ансамбъла, например.
      След тоя покъртителен ислямски танц, наречен „Нестинарски“!

      Reply
  • 22.04.2017 at 13:02
    Permalink

    ужассс. това писмо ме разстрои. това истина ли е? че ми да го закриват тоя турчоляшки ансамбъл тогава.

    Reply
    • 22.04.2017 at 19:09
      Permalink

      а спрете да плюете ансамбалът. е гати гадориите

      Reply
  • 21.04.2017 at 7:51
    Permalink

    Гадно. Нестинарски танц?! Отвратително е. както и да го оцениш, все му е малко. Това е свръх предателство на духовността и традициите на България. Ей, анадолски кретени, колко ви платиха за това богохулство?
    Гаааааадно!

    Reply
    • 22.04.2017 at 19:10
      Permalink

      гадничка ти е устичката на тебе. а спрете да плюете ансамбълът. гадории секакви

      Reply
  • 20.04.2017 at 9:42
    Permalink

    Павлова поставя основателни въпроси. Защо министерството на културата мълчи? Действително този ансамбъл вече не е оня, отпреди години. Новата продукция е с турско звучене и визия, това е от видно по-видно.

    Reply
    • 20.04.2017 at 14:42
      Permalink

      Не е турско, Фиданкеее. Отвъд ислямско е. Гадничко. И страшничко. Ама на фона на всичко каквото става в комшиите, май това ни очаква.

      Reply
    • 22.04.2017 at 19:11
      Permalink

      тъпотии тъпотии тъпотии. спрете с гадориите срещу ансамбълът. гадории.

      Reply
  • 17.04.2017 at 13:51
    Permalink

    Бе кво сте седнали да си чешите езиците.
    Що не седнете на масата да пиете по едно червено вино, пък грях няма ако го повторите и тъй нататък. Ами да. Ама тия тука попържни и ругатни дето се подхвърлят па и на тоя Свят Ден, не че ми е работа акъл да ви давам, ама може и без това да мине, така да се каже, нали така бе, българи и българки.
    Че ансамбъла има трески за дялане , сигур е така, ама пък чак такива врели-некипели да се нижат тука, малко много ми се види.
    Айде, секи по себе си.
    И наблегнете на червеното вино.

    Reply
    • 17.04.2017 at 13:53
      Permalink

      Айде наздраве!

      Reply
    • 17.04.2017 at 16:20
      Permalink

      Страхотно предложение. Наблегнете на червеното вино. А че тука ние от фчера сутрин само ттува си правим бе хора. Ама се пак да кажеме че тоя показан Нестинарски танец си е направо и накриво отвратителен.

      Reply
  • 16.04.2017 at 21:29
    Permalink

    Да го кажа още веднъж.
    Че да се чуе.
    То от анадолско говно пасхално яйце не става.
    От тоя ансамбъл вече нищо не става.
    Ясно?

    Reply
    • 22.04.2017 at 19:12
      Permalink

      а стига сте мърсували срещу ансамбълът. гадории секакви. ансамбъла си е прекрасен. ама вие несте хора. тъпотии.

      Reply
  • 16.04.2017 at 11:46
    Permalink

    Честито Възкресение Христово на всички искрени приятели на Ансамбъла на Филип Кутев!

    Reply
    • 16.04.2017 at 17:02
      Permalink

      Дай Боже да възкръстне и ансамбълът.

      Reply
      • 16.04.2017 at 18:53
        Permalink

        Да беее.
        То от анадолско говно пасхално яйце не става.

        Reply
  • 15.04.2017 at 10:11
    Permalink

    Действително тоя танц е дивотия.
    Пълна дивотия.
    Аха.
    Къде ги видя такива нестинари тоя хореограф?
    По нашите земи таквоз нещо няма.
    Пък може и да има по-нататък.
    Да видим.
    Като дойдат талибаните.
    А дано да не идат.

    Reply
    • 15.04.2017 at 17:14
      Permalink

      Ти си тъпА.

      Reply
  • 15.04.2017 at 7:36
    Permalink

    ТОВА Е БИЛО НЕСТИНАРСКИ ТАНЦ?!
    СВИНЩИНА!
    УЖАС!

    Reply
  • 14.04.2017 at 7:44
    Permalink

    Е това не мога да го разбера.
    Четем в писмото на Павлова, цитирам го: Тъй 20 години в „здравословния климат” на двойна инвазия, „талибан-ориенталска естетика под евангелско було”, се развива и „процъфтява” Ансамбълът на Филип Кутев.
    Впрочем, като смятам, годините май-вече са 25.
    Е, имаме и точно потвърждение на тая талибанска естетика – тоя идиотски Нестинарски танц, показван тука от бая време.
    И всичко останало, описано подробно от Маряна Павлова в писмото й, публикувано от преди толкова време.
    И какво?!…
    Нищо. Никаква реакция на администрацията. Министерство на културата. Културни комисии в парламента. Пълна дупка.
    Ами че това е ужасно.
    Значи, не съществуваме.
    Значи, заслужаваме си Султаната, към който явно не тласка времето.
    Да, ама аз не искам бурки и чалми. И стотици хиляди млади хора не искат това и окончателно напускат България!
    Това е самата истина.
    Тя е безумно страшна.
    И защо ми се струва, че трябва да се намери най-сетне някой в тая скапана държава, който да реагира óвреме.
    Инак, заминаваме.

    Reply
    • 14.04.2017 at 7:50
      Permalink

      Извинявам се за правописните грешчици.
      Просто бях афектирана и развълнувана.
      Да кажа, родословното ми дърво иде от Егейска Македония. Зная родословието си седем колена назад. Името на пра-пра-пра-пра-дядо ми е Манол.
      Майко Българийо, обичаме те!

      Reply
    • 22.04.2017 at 19:13
      Permalink

      леелеее още една простакеса дето плюе. а стига сне плюли. ансамбала си е прекрасен.

      Reply
  • 13.04.2017 at 11:37
    Permalink

    Кво е тва бе. къф е тоъ танц. Егати мърсотиътъ. Алооо, анадолските мънафи. Къш обратно в сфинарникъ. отдет сте дошли да се наврете обратно. егати обидътъ за БЪЛГАРИЯ. Това е БЪЛГАРИЯ бе чалми и фесове гадни ислямистски свински лайнари. Нестинарството е свещено! как може да се посяга на такова свещено нещо.
    Гадняри.
    Къф е тоъ хуриъгравфф. Що не съ гръмнеш бъ

    Reply
    • 13.04.2017 at 22:37
      Permalink

      я се дръж като нормален човек. ако има да казваш нещо, кажи го нормално. какво фъфлиш като фръцла. шмундел.

      Reply
    • 22.04.2017 at 19:14
      Permalink

      а тоа тапанар и правописат не знае. па плюе. що плюеш по ансамбалат бре чешит. ансамбъла си е прекпасен.

      Reply
  • 13.04.2017 at 9:07
    Permalink

    Какъв ансамбъл беше за чудо и приказ! И за резил стана. Ама от собствената дъщеря на създателя му. Тъжно.

    Reply
    • 13.04.2017 at 9:13
      Permalink

      до гуша ни дойде от вас. бре ей ама спрете де. еееее мърша. айде отново пак се разлаяхте.
      че а стига го плюхте ансамбъла. аре че а стига де!

      Reply
  • 13.04.2017 at 8:53
    Permalink

    А тоя танц е подигравка с България.
    Какво нестинарско има тука?
    Джендем гюрултия.
    Пълни анадолски глупости.

    Reply
  • 13.04.2017 at 7:35
    Permalink

    Хе хе, талибаните от Странджа!
    Кой ви даде правото бе, ансамбловци, да се гаврите с българското нестинарство?

    Reply
    • 13.04.2017 at 9:12
      Permalink

      ей ама спрете де. еееее. айде отново пак се разлаяхте.
      а стига го плюхте ансамбъла. че а стига де!

      Reply
  • 12.04.2017 at 10:27
    Permalink

    Тая никаквица нарекла се певица как и беше името Павлова Маряна май беше е за утрепване че и оттатък. Как може да плюеш така по българското и по държавният ансамбъл. Пък се пише и родобчанка. Срам за Родопите. Да земете тия дето сте го организилали нарочно туй сичкото мърсотийство да го махате и да почистите и да се извините на артистите от ансамбълът на Филип Кутев че сте мърсували вече толкоз време.
    Стига мърсотийство.

    Reply
    • 13.04.2017 at 8:49
      Permalink

      Госпожо Пехливанова, смутен от тона и изразите в писмото ви, се въздържам да ви нарека „уважаема“, а единствено възпитанието ми не допуска да добавя едно „не“ пред упомената от мен току-що думичка.
      Позволете само да спомена, че познавам певицата Марияна Павлова от доста време. Тя е значима творческа личност с огромен принос в българската култура. Що се отнася до принадлежността й към Родопите и Родопската песенна традиция, следва да ви уведомя, че най-значимите критици в България и по света са оценявали високо творческия й път и са заявявали, че Марияна Павлова е гордост за Родопите.
      Струва ми се, че вие следва незабавно да поднесете своите извинения, но тъй като съм дълбоко убеден, че не съзнавате стръмнината на низкото си изказване, си позволявам да ви приподнеса моите най-искрени съчувствия.
      Колкото до ансамбъл „Филип Кутев“ – позволявам си да пожелая да стъпи колкото се може по-скоро на прав път!

      Reply
  • 11.04.2017 at 22:04
    Permalink

    Написаното от певицата М. Павлова е направо подлудяващо! Всичко това вярно ли е? Ами че тая директорка е за публично изгаряне.
    И какво прави държавата толкова време и не се взимат абсолютно никакви мерки?! Това ли е българската държавност?

    Reply
    • 11.04.2017 at 22:26
      Permalink

      Тъпотии. Спри да ругаеш ансамбъла

      Reply
  • 10.04.2017 at 22:01
    Permalink

    Ами това което е написала певицата Маряна Павлова, ако четвъртинката е вярно само, ами тоя ансамбъл трябва моментално да се разтури. А като гледам и слушам тоя пикантен Нестинарски гюбеккючек, че всичкото е вярно.
    Отвратително.

    Reply
    • 10.04.2017 at 22:03
      Permalink

      А, питане.
      Не можах да разбера кои са авторите на тая анадолска помия. Може ли моля да ме осветлите, ако е възможно.

      Reply
    • 11.04.2017 at 16:12
      Permalink

      а бе умници тръвници такива. що не си заврете умните дискусии изодзаде. оставете ансамбълът на мира.

      Reply
    • 11.04.2017 at 22:28
      Permalink

      а стига сте ругали ансамбълт. тъпотии. разни подлоги на тъпите Нешки робеви. Егати тъпите тъпотии, егати.

      Reply
  • 10.04.2017 at 20:32
    Permalink

    Ама че отвратителен е тоя измислен танц, дето „авторите“ му нагло и безочливо са си го нарекли „Нестинарски“?! Що за духовност лъха от него?! Единствено, смърди на мръсна анадолска клоака.
    Гадост. Това ли се нарича българско изкуство. И като попрегледаш изказванията, то се вижда, че от бая време по тоя въпрос се мълчи. Тишина и от министерството на културата и от всички други ръководни длъжности.
    Изумително. Впечатляващо безотговорно.
    Какво значи това?
    Липса на държава, що ли?

    Reply
    • 11.04.2017 at 16:13
      Permalink

      а бе умници тръвници такива. а що не си заврете умните дискусии изодзаде. оставете ансамбълът на мира. а

      Reply
    • 11.04.2017 at 22:29
      Permalink

      а защо не спрете с тия измишльотини ие всекакви гадости срещу великият ансамбъл. ансамбъла е прекрасен стпрете да го черните. какво толкова е лош тоя прекрасен танц за нестинарството това не разбирам.
      тъпотии

      Reply
    • 13.04.2017 at 9:11
      Permalink

      ама спрете де. еееее. айде пак се разлаяхте.
      стига го плюхте ансамбъла. а стига де!

      Reply
  • 10.04.2017 at 20:20
    Permalink

    Стига писателство и съчинителство. Сичкото тука са глупости и измишльотини за да се омаскари един прекрасен колектив. Айде да си ходите и да оставите великолепните артисти да се гледат творчеството. Айде.

    Reply
  • 10.04.2017 at 18:17
    Permalink

    Ееее, ква говорилня е станала тука.
    Дрън дрън ярини.
    А поспрете да си чешете езиците.
    А стига де.
    Кво ви е крив ансамбъла.
    Сулювци.

    Reply
    • 10.04.2017 at 18:21
      Permalink

      ма най-добре,
      тия организаторите да земат да го закрият туй.
      дрън дрън ярина.
      само си чешат езиците.
      и кво, за кво е тая патардия.
      на разни Нешки смешки робеви ли служите?
      то бива дрън дрън яринщина ама се пак секо нещо требва да има некаква мярка бе господа и госпожи организатори.
      то това е без мярка.
      дрън дрън.
      аре стига.

      Reply
  • 10.04.2017 at 18:15
    Permalink

    Ходим ма Зорке, ходим на църква. И на Връбнишко Моление бяхме. И се молим дядо ни Господ да слезе и да въдвори най-подир ред в тоя антихристиянски манафски ансамбъл, дето го крепи от край време чортовщината и всекакви други чалми и чалгии. Ти за чалмите ли се молиш като ходиш на църква, я си признай.
    Господ да пази България.

    Reply
    • 11.04.2017 at 16:14
      Permalink

      аа бре умници тръвници такива нейдни.
      що не си заврете умните дискусии изодзаде. а оставете ансамбълът на мира. да земе да куртолиса света от ваште глупостии

      Reply
    • 11.04.2017 at 22:30
      Permalink

      тъпотии

      Reply
    • 13.04.2017 at 9:09
      Permalink

      айде пак се разлаяхте. стига плюхте ансамбъла. стига!

      Reply
  • 09.04.2017 at 18:09
    Permalink

    а спрете да плюете. а поне на днешният ден.
    Връбница е. а да светло в душите ви и да се чисти мислите ви. стига плюхте ансамбъла ФилипКутев. а починете си.
    поне днеска.

    Reply
    • 09.04.2017 at 18:10
      Permalink

      На черква ходихте ли

      Reply
  • 09.04.2017 at 17:46
    Permalink

    Не мога да проумея само едно. След това категорично писмо на М. Павлова, сливи ли имат в устата в това министерство на културата?
    Толкава години мълчание както се разбира.
    А тая Нестинарски танц е върхът на ислямската инвазия по нашите земи. Тоя ансамбъл трябва моменталистически да бъде закрит.

    Reply
    • 09.04.2017 at 17:56
      Permalink

      Да допълня. Знам че някой ще ми отвърне – защо да бъде закрит?
      Не ще и две мнения – този ансамбъл преди години е бил витрината на българската култура.
      Но сега, при тези обстоятелства, вече НЕ Е.
      Някой ще каже. Ами, да се маха това ръководство, да дойдат нови ръководители, с български прочит на националната ни традиция. И всичко ще бъде наред. Поне, изглежда, че всичко би било наред.
      Да, но не.
      Този ансамбъл вече повече от две десетилетия върви в тази погрешна посока. Заразата е проникнала дълбоко навътре, в същността. Мръсотията на анадолското е пропила във всичко, както българската приказка казва – до мозъка на костите! Тотална, повсеместна зараза, това е.
      Изходът е само един.
      Затваряне на ансамбъла.
      Пък ако има нужда от друг, на негово място, да се основе нов.
      Но ансамбли има достатъчно.
      И „Пирин“, и „Тракия“ са по-добри, по успешни, по-атрактивни.
      По-български.

      Reply
    • 11.04.2017 at 16:17
      Permalink

      дее бре умници дръвници такива неийдни.
      а що не си заврете умните дискусии изодзаде бе .
      а оставете ансамбълът на мира най сетне, а. че да земе та да се куртолиса света от ваште тъпотии глупостии, а

      Reply
    • 13.04.2017 at 9:10
      Permalink

      спрете де. айде пак се разлаяхте.
      стига плюхте ансамбъла. стига де!

      Reply
  • 08.04.2017 at 22:42
    Permalink

    Този т. нар. Нестинарски танц е отвратителен.
    Писмото на певицата Павлова повдига много въпроси на които следва да се даде отговор от ръководещото министерство.
    Както поразгледах в написаните мнения, бая време се е наложило пълно мълчание, което буди сериозно недоумение.
    Защо така?

    Reply
    • 11.04.2017 at 16:18
      Permalink

      дее бре праздни глави умници дръвници такива неийдни.
      а пък що не си заврете умните дискусии изодзаде бе.. .
      а че оставете ансамбълът на мира най сетне, а. пък че да земе та да се куртолиса света от ваште тъпотии глупостии, и тъй

      Reply
    • 11.04.2017 at 22:32
      Permalink

      тъпотии. стига вече се оляхте с глупости и мърсотии

      Reply
  • 08.04.2017 at 17:39
    Permalink

    извинявам се. требваше да ръчна понадолу. и какво, никакво развитие. ами тъй ше е тя. щото секи се нарежда както му отърва. да беше нещо друууго, че да се случи. ама при тия ми ти работи, толкоз. нищо нема да излезе. кви ги дъвчиха, оттука оттатъка, колко дивотии се писаха и от двете страни и кво, нищо.
    се нещо требваше обаче да излезе щото така не може нишщо пък да не излезе ама пък точно това стана и се си става така де. така де, то си заложено в нацията нищо да не става и нищо да не се случва просто ей така. нищо. ма то си е така сложено от памти века ехее, че и до днес нищо да не случва ей тъй.
    не може така.
    ама е тъй.
    е

    Reply
    • 11.04.2017 at 22:35
      Permalink

      аре още една тъпотиия. а стига с тия тъпотии. ще пишем до дупка докато тия тъпи кви са там организатори не земат да спрат сичкото това говнярствто и даза твоат плювалника и ансамбъла да си почне да си гледа спокойно работата под ръководството на добрите си ръковъодители и така натакък

      Reply
      • 11.04.2017 at 22:35
        Permalink

        СПРЕТЕ ДА МЪРСУВАТЕ

        Reply
  • 08.04.2017 at 17:34
    Permalink

    Че тука нищо нема. къде са другите коментари.

    Reply
  • 08.04.2017 at 15:42
    Permalink

    Да бее. тоя министър има още една седмица. ше седне с васда се занимава. гледа си кефа.

    Reply

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current day month ye@r *