Дадоха на съд двамата машинисти за катастрофата в Хитрино

Двамата машинисти, управлявали дерайлиралия влак край Хитрино при адската катастрофа на 10 декември 2016 г., съобщиха от прокуратурата. Композицията се е движела със 78 км/ч вместо с допустимите – 40 км/час, сочи експертиза на разследването. Димитър Михнев и Радослав Петков ще отговарят за смъртта на 7 човека и 14 пострадали.

Разследването е установило още, че железопътната инфраструктура е била в ред и не е имало никаква причина влакът да дерайлира поради техническа неизправност на 10 декември миналата година.

Според прокуратурата при наредено влизане в гара Хитрино на трети отклонителен коловоз локомотивният машинист Димитър Михнев не е изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигнала на предупредителния семафор. При навлизане в гарата управлявал влаковата композиция със скорост 78 км/ч. и не намалил скоростта до 40 км/ч.

Вторият локомотивен машинист Радослав Петков не предприел действия за незабавно спиране на влака, след като Михнев не показал с действия, че управлява безопасно влака.

В резултат на допуснатите нарушения от двамата машинисти е последвало дерайлиране на влака и повреждане на вагон-цистерни от състава на композицията, изтичане на превозван газ пропилен и последвал взрив.
Обвинението им е по непредпазливост.

Разследването е установило, че произшествието не е предизвикано от повреди в жп инфраструктура; не се дължи на повреди в осигурителната техника; не е предизвикано от техническа неизправност на подвижния състав; не се касае за техническа неизправност, свързана с превозвания товар – претоварване, респективно недостатъчно натоварване на вагоните цистерни. При дерайлирането е настъпил пробив в десетата цистерна от влака, натоварена с пропилен, изтекъл е газ, който се е смесил с въздуха и се взривил, при което разрушил сгради и последвал пожар.

 

Материалите по делото, което е от изключителна фактическа и правна сложност, са 40 тома, а обвинителният акт срещу двамата подсъдими – 75 страници. При разследването са били назначени и изготвени десетки експертизи – съдебномедицински, съдебнопсихиатрични, за установяване на средни и тежки телесни повреди, токсикологична, за алкохол и наркотични вещества, химическа, пожаротехническа, компютърна, на железопътния път, техниката и скоростта на движение на композицията, която е извлечена като информация от черните кутии на влака. В разследването са участвали 13 следователи от Националната следствена служба.

Димитър Михнев е с парична гаранция от 10 000 лева, а Радослав Петков с подписка. Наложена им е забрана за напускане на страната.

Предстои Окръжният съд в Шумен да насрочи разглеждането на делото.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current day month ye@r *